Poniżej znajdziesz formularze obsługi następujących produktów:
ProFamilia / Plan Zabezpieczenia Bieżących Potrzeb Rodziny / Evento / Lew Junior / Lew Senior / Generali, z myślą o życiu. Grupa otwarta
Formularze prosimy przesyłać na adres:
Generali Życie T.U. S.A.
ul. Postępu 15B
02-676 Warszawa
(z dopiskiem "CKLife”)
Formularz dotyczący wypłaty dla umów z ubezpieczeniowymi funduszami kapitałowymi (formularz interaktywny)
Formularz wypłaty dla umów IKE i IKZE
Formularz dotyczący wypłaty (umowy ubezpieczenia tradycyjne)
Lista funduszy - załącznik do formularzy obsługowych
Zgłoszenie roszczenia i wypełnienie formularza zajmuje ok. 10 minut.
Przed przystąpieniem do zgłoszenia roszczenia prosimy o przygotowanie:
- Numer polisy lub certyfikatu z którego będzie zgłaszane roszczenie,
- Dokumentów wymaganych dla danego typu zdarzenia.
Śmierć Ubezpieczonego
Wymagane dokumenty
- oświadczenie potwierdzające dane z dokumentu tożsamości Uposażonego
- odpis skrócony aktu zgonu Ubezpieczonego
- kopia odpisu skróconego aktu urodzenia Uposażonego oraz oświadczenie potwierdzające dane z dokumentu tożsamości opiekuna Uprawnionego, jeżeli Uposażonym jest osoba małoletnia
- kopia statystycznej karty zgonu Ubezpieczonego lub inny dokument medyczny określający przyczynę śmierci
- dokumentacja medyczna sprzed zawarcia umowy ubezpieczenia lub adres placówki medycznej, w której Ubezpieczony był zarejestrowany i leczył się, (jeżeli umowa ubezpieczenia trwała krócej niż 3 lata i Ubezpieczony przystępując do umowy wypełniał ankietę medyczną, kwestionariusz medyczny lub oświadczenie o stanie zdrowia)
- jeżeli śmierć nastąpiła w wyniku nieszczęśliwego wypadku – kopia protokołu powypadkowego lub adres policji bądź prokuratury, która prowadzi postępowanie wyjaśniające okoliczności zdarzenia
Niezdolność do pracy
- dokumentacja medyczna potwierdzająca niezdolność do pracy zarobkowej w postaci: historii choroby z leczenia ambulatoryjnego, kart leczenia szpitalnego, opisów wyników badań, itp.
- orzeczenie lekarskie podmiotu uprawnionego do orzekania o niezdolności do pracy zarobkowej
- jeżeli niezdolność do pracy zaistniała przed upływem trzech lat od daty zawarcia umowy - dane adresowe placówek medycznych, w których Ubezpieczony był zarejestrowany lub leczony przed początkiem obowiązywania umowy
- jeżeli niezdolność do pracy powstała w wyniku nieszczęśliwego wypadku, dokument potwierdzający wystąpienie wypadku w postaci protokołu powypadkowego (sporządzonego przez komisję BHP w zakładzie pracy) lub adresy organów policji lub prokuratury prowadzącej postępowanie wyjaśniające
Poważne zachorowania
- dokumentacja medyczna potwierdzająca wystąpienie poważnej choroby w postaci: historii choroby z leczenia ambulatoryjnego, kart leczenia szpitalnego, opisów wyników badań, itp.
- jeżeli poważna choroba zaistniała przed upływem trzech lat od daty zawarcia umowy – dane adresowe placówek medycznych, w których Ubezpieczony był zarejestrowany lub leczony przed początkiem obowiązywania umowy
Operacje chirurgiczne
- dokumentacja medyczna potwierdzająca wykonanie operacji chirurgicznej w postaci kopii karty leczenia szpitalnego
- kopia dokumentacji medycznej potwierdzającej przebieg leczenia, diagnozę i zlecenie przeprowadzenia operacji
- jeżeli operacja została wykonana przed upływem trzech od daty zawarcia umowy – dane adresowe placówek medycznych, w których Ubezpieczony był zarejestrowany lub leczony przed początkiem obowiązywania umowy
- jeżeli operacja jest wynikiem nieszczęśliwego wypadku, dokument potwierdzający wystąpienie wypadku w postaci protokołu powypadkowego (sporządzonego przez komisję BHP w zakładzie pracy) lub adresy organów policji lub prokuratury prowadzącej postępowanie wyjaśniające)
Pobyt w szpitalu
- karta informacyjna leczenia szpitalnego potwierdzająca hospitalizację
- kopia dokumentacji medycznej potwierdzającej przebieg leczenia, diagnozę i zlecenie hospitalizacji
- jeżeli hospitalizacja nastąpiła przed upływem trzech od daty zawarcia umowy – dane adresowe placówek medycznych, w których Ubezpieczony był zarejestrowany lub leczony przed początkiem obowiązywania umowy
W celu aktualizacji danych niezbędne jest przesłanie do Towarzystwa pocztą tradycyjną formularza zmian na polisie aktualizacja danych na adres ul. Postępu 15B, 02-676 Warszawa. Aktualizacji adresu zamieszkania oraz korespondencji można również dokonać za pośrednictwem internetowej platformy Konto Klienta. Poniżej link do logowania: https://konto.generali.pl/sign-in
W celu rezygnacji z polisy niezbędne jest przesłanie do Towarzystwa formularza dotyczącego wypłaty pocztą tradycyjna na adres ul. Postępu 15B, 02-676 Warszawa, na którym niezbędne jest potwierdzenie tożsamości przez agenta/notariusza. Potwierdzenie tożsamości dokonywane jest na podstawie dowodu osobistego ( konieczność wpisania nr i serii dokumnetu tożsamości).
Rezygnacja z umowy możliwa jest w dowolnym momencie jej trwania. Dyspozycję należy złożyć na formularzu dotyczącym wypłaty. Formularz powinien być wypełniony w obecności agenta, który obsługuje umowę oraz przesłany pocztą tradycyjna na adres ul. Postępu 15B, 02-676 Warszawa
Wypłata środków z polisy następuje w terminie nie dłuższym niż 30 dni od daty wpływu kompletnego formularza do Centrali Towarzystwa.
Odstąpienie od umowy jest to rezygnacja z polisy. Termin i szczegółowe warunki, na jakich może być dokonane odstąpienie określają ogólne warunki ubezpieczenia dla zakupionego produktu. Odstąpienie należy złożyć na formularzu odstąpienia od umowy ubezpieczenia na życie. Formularz należy przesłać do Towarzystwa pocztą tradycyjną na adres. ul. Postępu 15B, 02-676 Warszawa
Złożenie dyspozycji odbywa się na podstawie przesłanego do Towarzystwa formularza zmian na umowie ubezpieczenia, w którym odznaczona została dyspozycja "przekształcenie umowy w ubezpieczenie bezskładkowe". Formularz należy przesłać pocztą tradycyjną na adres ul. Postępu 15B, 02-676 Warszawa
Złożenie dyspozycji odbywa się na podstawie przesłanego do Towarzystwa formularza zmian na umowie ubezpieczenia, w którym odznaczona została dyspozycja "zawieszenie płatności składki". Formularz należy przesłać pocztą tradycyjną na adres ul. Postępu 15B, 02-676 Warszawa
Nie później niż na 7 dni przed rocznicą niezbędne jest poinformowanie Towarzystwa o rezygnacji z indeksacji składki telefonicznie, mailowo, bądź listownie.
Otrzymane egzemplarze aneksów należy podpisać i odesłać do Towarzystwa w załączonej kopercie zwrotnej.
W przypadku rezygnacji z polisy, która zawiera wartość Towarzystwo zobowiązane jest do realizacji wypłaty wartości wykupu. Porozumienie ma na celu obniżenie pobieranych opłat przez Towarzystwo w przypadku rezygnacji z umowy.
Po otrzymaniu podpisanego aneksu Towarzystwo realizuję dopłatę środków, z tytułu pobranych opłat w przypadku rezygnacji z polisy, w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Towarzystwo podpisanego aneksu.