Poniżej znajdziesz opcje obsługi produktu: Grupowe ubezpieczenie na życie
Formularze prosimy przesyłać na adres:
Generali Życie T.U. S.A.
Departament Obsługi Ubezpieczeń Grupowych
ul. Postępu 15B
02-676 Warszawa
Deklaracja przystąpienia Członka Rodziny do Umowy Grupowego Ubezpieczenia na Życie CERTUM/CERTUM MAX
Deklaracja przystąpienia do Umowy Grupowego Ubezpieczenia na Życie dla małych i średnich firm
Kwestionariusz Medyczny
Formularz zmian na polisie Grupowego Ubezpieczenia na Życie CERTUM/CERTUM Max/MIŚ/MIŚ PLUS/IGO/IKG
Formularz deklaracji inwestycyjnej składki dodatkowej / składki doraźnej / zmian w funduszach
Formularz wypłaty/wystąpienia z Umowy Grupowego Ubezpieczenia na Życie
Formularz dotyczący uposażonych zastępczych
Wyniki ubezpieczeniowych funduszy kapitałowych dostępne są w sekcji Notowania
Regulamin lokowania środków Ubezpieczeniowego Funduszu Kapitałowego
Zgłoszenia roszczenia i wypełnienie formularza zajmuje ok. 10 minut.
Przed przystąpieniem do zgłoszenia roszczenia prosimy o przygotowanie:
- Numer certyfikatu z którego będzie zgłaszane roszczenie,
- Dokumentów wymaganych dla danego typu zdarzenia
- oświadczenie potwierdzające dane z dokumentu tożsamości Ubezpieczonego
- odpis skrócony aktu urodzenia Dziecka
- oświadczenie potwierdzające dane z dokumentu tożsamości Ubezpieczonego
- odpis skrócony aktu urodzenia Dziecka (z adnotacją „Dziecko martwo urodzone")
- dokumentacja medyczna potwierdzająca, w którym tygodniu ciąży doszło do urodzenia martwego Dziecka
- oświadczenie potwierdzające dane z dokumentu tożsamości Ubezpieczonego
- odpis skrócony aktu urodzenia Dziecka (z adnotacją "Dziecko martwo urodzone") lub dokumentacja medyczna potwierdzająca urodzenie Dziecka Martwego
- karta informacyjna leczenia szpitalnego matki Dziecka (w przypadku zgłoszenia roszczenia z tytułu poronienia)
- oświadczenie potwierdzające dane z dokumentu tożsamości Ubezpieczonego
- odpis skrócony aktu urodzenia Dziecka
- kopia dokumentacji medycznej potwierdzającej zdiagnozowanie wady wrodzonej u Dziecka
- kopia odpisu skróconego aktu urodzenia Dziecka
- oświadczenie potwierdzające dane z dokumentu tożsamości Ubezpieczonego
- kopia odpisu skróconego aktu urodzenia Wnuka
W celu ustalenia odpowiedzialności, Generali zastrzega sobie prawo żądania innych informacji i dokumentów niż podane.
Uwaga:
Jeżeli opiekunem prawnym Dziecka Uposażonego jest inna osoba niż Rodzic Dziecka należy przedstawić Postanowienie Sądu o ustanowieniu opieki nad małoletnim Dzieckiem.
Śmierć Ubezpieczonego:
- oświadczenie potwierdzające dane z dokumentu tożsamości Uposażonego
- odpis skrócony aktu zgonu Ubezpieczonego
- kopia odpisu skróconego aktu urodzenia Uposażonego oraz oświadczenie potwierdzające dane z dokumentu tożsamości opiekuna Uprawnionego, jeżeli Uposażonym jest osoba małoletnia
- kopia postanowienia sądu o nabyciu spadku, uprawomocniony testament lub notarialne potwierdzenie dziedziczenia, jeżeli brak uposażonych
- statystyczna karta zgonu Ubezpieczonego lub inny dokument medyczny określający przyczynę śmierci
- protokół z komisji BHP/Policji/Prokuratury, jeżeli został sporządzony
- dokumentacja medyczna sprzed zawarcia umowy ubezpieczenia lub adres placówki medycznej, w której Ubezpieczony był zarejestrowany i leczył się, (jeżeli umowa ubezpieczenia trwała krócej niż 3 lata i Ubezpieczony przystępując do umowy wypełniał ankietę medyczną, kwestionariusz medyczny lub oświadczenie o stanie zdrowia)
- odpis skrócony aktu zgonu Ubezpieczonego
- kopia odpisu skróconego aktu urodzenia Uposażonego oświadczenie potwierdzające dane z dokumentu tożsamości opiekuna Uprawnionego, jeżeli Uposażonym jest osoba małoletnia
- kopia postanowienia sądu o nabyciu spadku, uprawomocniony testament lub notarialne potwierdzenie dziedziczenia, jeżeli brak uposażonych
- statystyczna karta zgonu Ubezpieczonego lub inny dokument medyczny określający przyczynę śmierci
- protokół z komisji BHP/Policji/Prokuratury, jeżeli został sporządzony
- oświadczenie potwierdzające dane z dokumentu tożsamości Uposażonego
- odpis skrócony aktu zgonu Ubezpieczonego
- kopia odpisu skróconego aktu urodzenia Uposażonego oraz oświadczenie potwierdzające dane z dokumentu tożsamości opiekuna Uprawnionego, jeżeli Uposażonym jest osoba małoletnia
- kopia postanowienia sądu o nabyciu spadku, uprawomocniony testament lub notarialne potwierdzenie dziedziczenia, jeżeli brak uposażonych
- statystyczna karta zgonu Ubezpieczonego lub inny dokument medyczny określający przyczynę śmierci
- protokół z komisji BHP/Policji/Prokuratury, jeżeli został sporządzony
- oświadczenie potwierdzające dane z dokumentu tożsamości Uposażonego
- odpis skrócony aktu zgonu Ubezpieczonego
- kopia odpisu skróconego aktu urodzenia Uposażonego oświadczenie potwierdzające dane z dokumentu tożsamości opiekuna Uprawnionego, jeżeli Uposażonym jest osoba małoletnia
- kopia odpisu skróconego aktu urodzenia Uposażonego oraz oświadczenie potwierdzające dane z dokumentu tożsamości opiekuna Uprawnionego, jeżeli Uposażonym jest osoba małoletnia
- kopia postanowienia sądu o nabyciu spadku, uprawomocniony testament lub notarialne potwierdzenie dziedziczenia, jeżeli brak uposażonych
- statystyczna karta zgonu Ubezpieczonego lub inny dokument medyczny określający przyczynę śmierci
- protokół z komisji BHP/Policji/Prokuratury, jeżeli został sporządzony
- oświadczenie potwierdzające dane z dokumentu tożsamości Uposażonego
- odpis skrócony aktu zgonu Ubezpieczonego
- kopia odpisu skróconego aktu urodzenia Uposażonego oświadczenie potwierdzające dane z dokumentu tożsamości opiekuna Uprawnionego, jeżeli Uposażonym jest osoba małoletnia
- kopia odpisu skróconego aktu urodzenia Uposażonego oraz oświadczenie potwierdzające dane z dokumentu tożsamości opiekuna Uprawnionego, jeżeli Uposażonym jest osoba małoletnia
- kopia postanowienia sądu o nabyciu spadku, uprawomocniony testament lub notarialne potwierdzenie dziedziczenia, jeżeli brak uposażonych
- statystyczna karta zgonu Ubezpieczonego lub inny dokument medyczny określający przyczynę śmierci
- dokumentacja medyczna sprzed zawarcia umowy ubezpieczenia lub adres placówki medycznej, w której Ubezpieczony był zarejestrowany i leczył się, (jeżeli umowa ubezpieczenia trwała krócej niż 3 lata i Ubezpieczony przystępując do umowy wypełniał ankietę medyczną, kwestionariusz medyczny lub oświadczenie o stanie zdrowia)
- odpis skrócony aktu zgonu Ubezpieczonego
- oświadczenie potwierdzające dane z dokumentu tożsamości Dziecka, jeżeli Dziecko jest osobą pełnoletnią
- odpis skrócony aktu urodzenia Dziecka oraz oświadczenie potwierdzające dane z dokumentu tożsamości opiekuna prawnego Dziecka, jeżeli Dziecko jest osobą małoletnią
- statystyczna karta zgonu Ubezpieczonego lub inny dokument medyczny określający przyczynę śmierci
- protokół z komisji BHP/Policji/Prokuratury, jeżeli został sporządzony
- dokumentacja medyczna sprzed zawarcia umowy ubezpieczenia lub adres placówki medycznej,w której Ubezpieczony był zarejestrowany i leczył się, (jeżeli umowa ubezpieczenia trwała krócej niż 3 lata i Ubezpieczony przystępując do umowy wypełniał ankietę medyczną, kwestionariusz medyczny lub oświadczenie o stanie zdrowia).
- oświadczenie potwierdzające dane z dokumentu tożsamości Uposażonego
- odpis skrócony aktu zgonu Ubezpieczonego
- kopia odpisu skróconego aktu urodzenia Uposażonego oraz oświadczenie potwierdzające dane z dokumentu tożsamości opiekuna Uprawnionego, jeżeli Uposażonym jest osoba małoletnia
- kopia postanowienia sądu o nabyciu spadku, uprawomocniony testament lub notarialne potwierdzenie dziedziczenia, jeżeli brak uposażonych
- statystyczna karta zgonu Ubezpieczonego lub inny dokument medyczny określający przyczynę śmierci
- protokół z komisji BHP/Policji/Prokuratury, jeżeli został sporządzony
W celu ustalenia odpowiedzialności, Generali zastrzega sobie prawo żądania innych informacji i dokumentów niż podane.
- oświadczenie potwierdzające dane z dokumentu tożsamości Ubezpieczonego
- odpis skrócony aktu zgonu Współmałżonka
- statystyczna karta zgonu lub inny dokument medyczny określający przyczynę śmierci Współmałżonka
- protokół z komisji BHP/Policji/Prokuratury, jeżeli został sporządzony
- oświadczenie potwierdzające dane z dokumentu tożsamości Ubezpieczonego
- odpis skrócony aktu zgonu Współmałżonka
- statystyczna karta zgonu lub inny dokument medyczny określający przyczynę śmierci Współmałżonka
- protokół z komisji BHP/Policji/Prokuratury, jeżeli został sporządzony
- oświadczenie potwierdzające dane z dokumentu tożsamości Ubezpieczonego
- odpis skrócony aktu zgonu Rodzica
- oświadczenie potwierdzające dane z dokumentu tożsamości Ubezpieczonego
- odpis skrócony aktu zgonu Rodzica
- kopia statystycznej karty zgonu albo jeżeli jej uzyskanie nie jest możliwe, dokumentacja medyczna określająca przyczynę śmierci Rodzica
- protokół z komisji BHP/Policji/Prokuratury, jeżeli został sporządzony
- oświadczenie potwierdzające dane z dokumentu tożsamości Ubezpieczonego
- odpis skrócony aktu małżeństwa Ubezpieczonego
- odpis skrócony aktu zgonu Teścia/Teściowej
- oświadczenie potwierdzające dane z dokumentu tożsamości Ubezpieczonego
- odpis skrócony aktu małżeństwa Ubezpieczonego
- odpis skrócony aktu zgonu Teścia/Teściowej
- kopia statystycznej karty zgonu albo jeżeli jej uzyskanie nie jest możliwe, dokumentacja medyczna określająca przyczynę śmierci Teścia/Teściowej
- protokół z komisji BHP/Policji/Prokuratury, jeżeli został sporządzony
- oświadczenie potwierdzające dane z dokumentu tożsamości Ubezpieczonego
- odpis skrócony aktu małżeństwa Ubezpieczonego
- odpis skrócony aktu zgonu Teścia/Teściowej
- kopia statystycznej karty zgonu albo jeżeli jej uzyskanie nie jest możliwe, dokumentacja medyczna określająca przyczynę śmierci Teścia/Teściowej
- protokół z komisji BHP/Policji/Prokuratury, jeżeli został sporządzony
- oświadczenie potwierdzające dane z dokumentu tożsamości Ubezpieczonego
- odpis skrócony aktu zgonu Dziecka
- w przypadku zgonu Dziecka przysposobionego - dokumentacja potwierdzająca przysposobienie Dziecka przez Ubezpieczonego
- statystyczna karta zgonu lub inny dokument medyczny określający przyczynę śmierci Dziecka
- oświadczenie potwierdzające dane z dokumentu tożsamości Ubezpieczonego
- odpis skrócony aktu zgonu Dziecka
- w przypadku zgonu Dziecka przysposobionego - dokumentacja potwierdzająca przysposobienie Dziecka przez Ubezpieczonego
- statystyczna karta zgonu lub inny dokument medyczny określający przyczynę śmierci Dziecka
- protokół z komisji BHP/Policji/Prokuratury, jeżeli został sporządzony
- oświadczenie potwierdzające dane z dokumentu tożsamości Ubezpieczonego
- odpis skrócony aktu zgonu Współmałżonka
- statystyczna karta zgonu lub inny dokument medyczny określający przyczynę śmierci Współmałżonka
- statystyczna karta zgonu lub inny dokument medyczny określający przyczynę śmierci Dziecka
- protokół z komisji BHP/Policji/Prokuratury, jeżeli został sporządzony
W celu ustalenia odpowiedzialności, Generali zastrzega sobie prawo żądania innych informacji i dokumentów niż podane.
- dokumentacja medyczna potwierdzająca udzielenie pierwszej pomocy medycznej bezpośrednio po zajściu wypadku
- dokumentacja medyczna obrazująca leczenie skutków wypadku w postaci: kart leczenia szpitalnego, historii choroby z leczenia ambulatoryjnego oraz rehabilitacyjnego, opisów wyników badań, itp
- protokół powypadkowy (z komisji BHP/Policji/Prokuratury), jeżeli został sporządzony
- dokumentacja medyczna potwierdzająca udzielenie pierwszej pomocy medycznej bezpośrednio po zajściu wypadku
- dokumentacja medyczna obrazująca leczenie skutków wypadku w postaci: kart leczenia szpitalnego, historii choroby z leczenia ambulatoryjnego oraz rehabilitacyjnego, opisów wyników badań, itp
- protokół powypadkowy (z komisji BHP/Policji/Prokuratury), jeżeli został sporządzony
- odpis skrócony aktu małżeństwa Ubezpieczonego
- dokumentacja medyczna potwierdzająca udzielenie Współmałżonkowi pierwszej pomocy medycznej bezpośrednio po zajściu wypadku
- dokumentacja medyczna obrazująca leczenie skutków wypadku w postaci: kart leczenia szpitalnego, historii choroby z leczenia ambulatoryjnego oraz rehabilitacyjnego, opisów wyników badań, itp.
- protokół powypadkowy (z komisji BHP/Policji/Prokuratury), jeżeli został sporządzony
- odpis skrócony aktu urodzenia Dziecka, jeżeli dziecko jest osobą małoletnią
- dokumentacja medyczna potwierdzająca udzielenie Dziecku pierwszej pomocy medycznej bezpośrednio po zajściu wypadku
- dokumentacja medyczna obrazująca leczenie skutków wypadku w postaci: kart leczenia szpitalnego, historii choroby z leczenia ambulatoryjnego oraz rehabilitacyjnego, opisów wyników badań, itp
- protokół powypadkowy (z komisji BHP/Policji/Prokuratury), jeżeli został sporządzony
- karta informacyjna leczenia szpitalnego potwierdzająca hospitalizację
- dokumentacja medyczna potwierdzająca udzielenie pierwszej pomocy medycznej bezpośrednio po zajściu wypadku
- protokół powypadkowy (z komisji BHP/Policji/Prokuratury), jeżeli został sporządzony
- karta informacyjna leczenia szpitalnego potwierdzająca hospitalizację
- dokumentacja medyczna potwierdzająca udzielenie pierwszej pomocy medycznej bezpośrednio po zajściu wypadku
- protokół powypadkowy (z komisji BHP/Policji/Prokuratury), jeżeli został sporządzony
- karta informacyjna leczenia szpitalnego potwierdzająca hospitalizację
- dokumentacja medyczna potwierdzająca udzielenie pierwszej pomocy medycznej bezpośrednio po zajściu wypadku
- protokół powypadkowy (z komisji BHP/Policji/Prokuratury), jeżeli został sporządzony
- odpis skrócony aktu małżeństwa Ubezpieczonego
- karta informacyjna leczenia szpitalnego potwierdzająca hospitalizację Współmałżonka}
- dokumentacja medyczna potwierdzająca udzielenie Współmałżonkowi pierwszej pomocy medycznej bezpośrednio po zajściu wypadku
- protokół powypadkowy (z komisji BHP/Policji/Prokuratury), jeżeli został sporządzony
- odpis skrócony aktu urodzenia Dziecka, jeżeli dziecko jest osobą małoletnią
- karta informacyjna leczenia szpitalnego potwierdzająca hospitalizację Dziecka
- dokumentacja medyczna potwierdzająca udzielenie Dziecku pierwszej pomocy medycznej bezpośrednio po zajściu wypadku
- protokół powypadkowy (z komisji BHP/Policji/Prokuratury), jeżeli został sporządzony
- odpis skrócony aktu urodzenia Dziecka, jeżeli dziecko jest osobą małoletnią
- karta informacyjna leczenia szpitalnego potwierdzająca hospitalizację Dziecka
- dokumentacja medyczna potwierdzająca udzielenie Dziecku pierwszej pomocy medycznej bezpośrednio po zajściu wypadku
- protokół powypadkowy (z komisji BHP/Policji/Prokuratury), jeżeli został sporządzony
- odpis skrócony aktu urodzenia Dziecka, jeżeli dziecko jest osobą małoletnią
- karta informacyjna leczenia szpitalnego potwierdzająca hospitalizację Dziecka
- dokumentacja medyczna potwierdzająca udzielenie Dziecku pierwszej pomocy medycznej bezpośrednio po zajściu wypadku
- protokół powypadkowy (z komisji BHP/Policji/Prokuratury), jeżeli został sporządzony
- kopia dokumentacji medycznej potwierdzająca udzielenie pierwszej pomocy medycznej bezpośrednio po zajściu wypadku
- kopia dokumentacji medycznej obrazująca leczenie skutków wypadku w postaci: kart leczenia szpitalnego, historii choroby z leczenia ambulatoryjnego oraz rehabilitacyjnego, opisów wyników badań, itp.
- oryginały faktur lub rachunków wystawionych imiennie na Ubezpieczonego dotyczących zakupu przedmiotów ortopedycznych i środków pomocniczych wraz z zaświadczeniem lekarskim uzasadniającym te wydatki
- kopia karty informacyjnej leczenia szpitalnego potwierdzająca hospitalizację
- kopia dokumentacji medycznej potwierdzająca udzielenie pierwszej pomocy medycznej bezpośrednio po zajściu wypadku
- kopia protokołu powypadkowego (z komisji BHP/Policji/Prokuratury), jeżeli został sporządzony
- oryginały faktur lub rachunków wystawionych imiennie na Ubezpieczonego za wydatki poniesione w trakcie leczenia
- karta informacyjna leczenia szpitalnego potwierdzająca hospitalizację (pobyt min. 14 dni)
- kserokopia zwolnienia lekarskiego wydanego przez szpital, w którym odbywała się hospitalizacja
- dokumentacja medyczna potwierdzająca udzielenie pierwszej pomocy medycznej bezpośrednio po zajściu wypadku
- protokół powypadkowy (z komisji BHP/Policji/Prokuratury), jeżeli został sporządzony
- dokumentacja medyczna potwierdzająca udzielenie pierwszej pomocy medycznej bezpośrednio po zajściu wypadku
- dokumentacja medyczna obrazująca leczenie skutków wypadku w postaci: kart leczenia szpitalnego, historii choroby z leczenia ambulatoryjnego oraz rehabilitacyjnego, opisów wyników badań, itp.
- protokół powypadkowy (z komisji BHP/Policji/Prokuratury), jeżeli został sporządzony
- dokumentacja medyczna potwierdzająca udzielenie pierwszej pomocy medycznej bezpośrednio po zajściu wypadku
- dokumentacja medyczna obrazująca leczenie skutków wypadku w postaci: kart leczenia szpitalnego, historii choroby z leczenia ambulatoryjnego oraz rehabilitacyjnego, opisów wyników badań, itp.
- protokół powypadkowy (z komisji BHP/Policji/Prokuratury), jeżeli został sporządzony
W celu ustalenia odpowiedzialności, Generali zastrzega sobie prawo żądania innych informacji i dokumentów niż podane.
- karta informacyjna leczenia szpitalnego potwierdzająca hospitalizację
- odpis skrócony aktu urodzenia Dziecka, jeżeli dziecko jest osobą małoletnią
- karta informacyjna leczenia szpitalnego potwierdzająca hospitalizację Dziecka
- odpis skrócony aktu małżeństwa Ubezpieczonego
- karta informacyjna leczenia szpitalnego potwierdzająca hospitalizację Współmałżonka
- karta informacyjna leczenia szpitalnego potwierdzająca hospitalizację
- dokumentacja medyczna sprzed zawarcia umowy ubezpieczenia lub adres placówki medycznej, w której Ubezpieczony był zarejestrowany i leczył się, (jeżeli umowa ubezpieczenia trwała krócej niż 3 lata i Ubezpieczony przystępując do umowy wypełniał ankietę medyczną, kwestionariusz medyczny lub oświadczenie o stanie zdrowia)
- dokumentacja medyczna potwierdzająca wystąpienie zawału serca lub udaru mózgu oraz obrazująca leczenie w postaci: kart leczenia szpitalnego, historii choroby z leczenia ambulatoryjnego oraz rehabilitacyjnego, opisów wyników badań, itp.
- dokumentacja medyczna potwierdzająca wystąpienie poważnej choroby w postaci: historii choroby z leczenia ambulatoryjnego, kart leczenia szpitalnego, opisów wyników badań, itp.
- odpis skrócony aktu małżeństwa Ubezpieczonego
- dokumentacja medyczna potwierdzająca wystąpienie u Współmałżonka poważnej choroby w postaci: historii choroby z leczenia ambulatoryjnego, kart leczenia szpitalnego, opisów wyników badań, itp.
- odpis skrócony aktu urodzenia Dziecka, jeżeli dziecko jest osobą małoletnią
- dokumentacja medyczna potwierdzająca wystąpienie u Dziecka poważnej choroby w postaci: historii choroby z leczenia ambulatoryjnego, kart leczenia szpitalnego, opisów wyników badań, itp.
- dokumentacja medyczna potwierdzająca wykonanie operacji chirurgicznej w postaci kopii karty leczenia szpitalnego
- dokumentacja medyczna potwierdzająca wystąpienie u Dziecka poważnej choroby w postaci: historii choroby z leczenia ambulatoryjnego, kart leczenia szpitalnego, opisów wyników badań, itp.
- kopia skierowania na operację
- protokół powypadkowy (z komisji BHP/Policji/Prokuratury), jeżeli został sporządzony, jeżeli operacja była następstwem wypadku
- dokumentacja medyczna potwierdzająca udzielenie pierwszej pomocy medycznej bezpośrednio po zajściu wypadku
- odpis skrócony aktu małżeństwa Ubezpieczonego
- dokumentacja medyczna potwierdzająca wykonanie operacji chirurgicznej w postaci kopii karty leczenia szpitalnego
- kopia skierowania na operację
- protokół powypadkowy (z komisji BHP/Policji/Prokuratury), jeżeli został sporządzony, jeżeli operacja była następstwem wypadku
- dokumentacja medyczna potwierdzająca udzielenie Współmałżonkowi pierwszej pomocy medycznej bezpośrednio po zajściu wypadku
- dokumentacja medyczna potwierdzająca leczenie specjalistyczne: ablację, chemioterapię, radioterapię, terapię interferonową, wszczepienie kardiowertera/defibrylatora lub rozrusznika serca Ubezpieczonemu
- zaświadczenie wystawione przez dyrekcję placówki oświatowej o zatrudnieniu Ubezpieczonego w danej placówce oświatowej, w którym będą zawarte informacje o okresie zatrudnienia oraz wymiarze czasu pracy
- zaświadczenie wystawione przez dyrekcję placówki oświatowej, której pracownikiem jest Ubezpieczony, potwierdzające udzielenie Ubezpieczonemu urlopu dla poratowania zdrowia, w którym będą informacje o okresie na jaki został udzielony urlop dla poratowania zdrowia
- orzeczenie lekarza o konieczności udzielenia Ubezpieczonemu prawa do urlopu dla poratowania zdrowia
- dokumentacja medyczna potwierdzająca wystąpienie choroby, która skutkowała udzieleniem urlopu dla poratowania zdrowia w postaci: historii choroby z leczenia ambulatoryjnego, kart leczenia szpitalnego, opisów wyników badań, itp.
- dokumentacja medyczna sprzed okresu ubezpieczenia lub nazwy i adresy placówek medycznych, w których Ubezpieczony był zarejestrowany i leczył się przed zawarciem umowy ubezpieczenia
- dokumentacja medyczna potwierdzająca udzielenie Ubezpieczonemu pierwszej pomocy medycznej bezpośrednio po zajściu zdarzenia - jeżeli pobyt Ubezpieczonego na urlopie dla poratowania zdrowia był spowodowany wypadkiem
- protokół powypadkowy (z komisji BHP/Policji/Prokuratury), jeżeli został sporządzony
- dokumentacja medyczna potwierdzająca niezdolność do pracy zarobkowej w postaci: historii choroby z leczenia ambulatoryjnego, kart leczenia szpitalnego, opisów wyników badań, itp.
- orzeczenie lekarskie podmiotu uprawnionego do orzekania o niezdolności do pracy zarobkowej i samodzielnej egzystencji
- dokumentacja medyczna potwierdzająca udzielenie Ubezpieczonemu pierwszej pomocy medycznej bezpośrednio po zajściu zdarzenia - jeżeli niezdolność do pracy zarobkowej powstała w wyniku wypadku
- protokół powypadkowy (z komisji BHP/Policji/Prokuratury), jeżeli został sporządzony
- dokumentacja medyczna potwierdzająca niezdolność do pracy zarobkowej w postaci: historii choroby z leczenia ambulatoryjnego, kart leczenia szpitalnego, opisów wyników badań, itp
- orzeczenie lekarskie podmiotu uprawnionego do orzekania o niezdolności do pracy zarobkowej
- dokumentacja medyczna sprzed okresu ubezpieczenia lub nazwy i adresy placówek medycznych, w których Ubezpieczony leczył się przed zawarciem umowy ubezpieczenia
- dokumentacja medyczna potwierdzająca niezdolność do pracy zarobkowej w postaci: historii choroby z leczenia ambulatoryjnego, kart leczenia szpitalnego, opisów wyników badań, itp.
- orzeczenie lekarskie podmiotu uprawnionego do orzekania o niezdolności do pracy zarobkowej
- dokumentacja medyczna potwierdzająca udzielenie pierwszej pomocy medycznej bezpośrednio po zajściu wypadku
- pełna dokumentacja medyczna obrazująca leczenie skutków wypadku
- protokół powypadkowy (z komisji BHP/Policji/Prokuratury), jeżeli został sporządzony
- karta informacyjna leczenia szpitalnego którego następstwem było leczenie rehabilitacyjne
- dokumentacja medyczna potwierdzająca udzielenie pierwszej pomocy medycznej bezpośrednio po zajściu wypadku
- pełna dokumentacja medyczna obrazująca leczenie skutków wypadku
- wydane przez lekarza skierowanie na rehabilitację
- faktury za rehabilitację
- protokół powypadkowy (z komisji BHP/Policji/Prokuratury), jeżeli został sporządzony
- oryginały faktur lub rachunków wystawionych imiennie na Ubezpieczonego za dokonaną konsultację
- karta informacyjna leczenia szpitalnego potwierdzająca hospitalizację
- dokumentacja medyczna potwierdzająca udzielenie pierwszej pomocy medycznej bezpośrednio po zajściu wypadku , jeżeli pobyt w szpitalu spowodowany był wypadkiem
- protokół powypadkowy (z komisji BHP/Policji/Prokuratury), jeżeli został sporządzony
- karta informacyjna leczenia szpitalnego potwierdzająca hospitalizację (pobyt min. 14 dni)
- kserokopia zwolnienia lekarskiego wydanego przez szpital, w którym odbywała się hospitalizacja
- dokumentacja medyczna potwierdzająca udzielenie pierwszej pomocy medycznej bezpośrednio po zajściu wypadku
- protokół powypadkowy (z komisji BHP/Policji/Prokuratury), jeżeli został sporządzony
- dokumentacja medyczna potwierdzająca wykonanie zabiegu specjalistycznego w postaci kopii karty leczenia szpitalnego,
- kopia dokumentacji medycznej potwierdzającej diagnozę i leczenie choroby będącej przyczyną wykonania zabiegu lub dokładny adres placówki medycznej, w której Ubezpieczony jest zarejestrowany i leczony,
- protokół powypadkowy (z komisji BHP/Policji/Prokuratury), jeżeli został sporządzony, jeżeli operacja była następstwem wypadku
- dokumentacja medyczna potwierdzająca udzielenie pierwszej pomocy medycznej bezpośrednio po zajściu wypadku
- kopia odpisu skróconego aktu urodzenia Dziecka
- dokumentacja medyczna potwierdzająca wykonanie operacji chirurgicznej w postaci kopii karty leczenia szpitalnego Dziecka, jeżeli Dziecko jest osobą pełnoletnią
- protokół powypadkowy (z komisji BHP/Policji/Prokuratury), jeżeli został sporządzony , jeżeli operacja była następstwem wypadku
- dokumentacja medyczna potwierdzająca udzielenie pierwszej pomocy medycznej bezpośrednio po zajściu wypadku
- odpis skrócony aktu urodzenia Dziecka, jeżeli dziecko jest osobą małoletnią
- karta informacyjna leczenia szpitalnego potwierdzająca hospitalizację Dziecka (pobyt min. 14 dni)
- kserokopii zwolnienia lekarskiego uprawniającego Ubezpieczonego do zasiłku opiekuńczego z tytułu sprawowania opieki nad chorym dzieckiem wydanego przez szpital.
W celu ustalenia odpowiedzialności, Generali zastrzega sobie prawo żądania innych informacji i dokumentów niż podane.
Jak przebiega proces obsługi świadczenia?
Na podstawie otrzymanej dokumentacji pracownik obsługi świadczeń weryfikuje i analizuje dokumentację roszczeniową oraz podejmuje decyzję o wypłacie lub odmowie wypłaty świadczenia
W procesie weryfikacji merytorycznej uwzględnia się m.in.:
- rodzaj zdarzenia
- okoliczności zdarzenia
- kompletność wymaganej dokumentacji
- okres odpowiedzialności towarzystwa
- wyłączenia odpowiedzialności Generali Życie T.U. S.A. (zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego oraz Ogólnymi Warunkami Ubezpieczenia)
- osoby uprawnione do odbioru świadczenia
Zgłoszenia medyczne oraz następstw nieszczęśliwego wypadku dzielimy na :
1) Obsługę uproszczoną – decyzja jest wydawana z pominięciem kroku wydania opinii medycznej
2) Obsługę złożoną - wydanie decyzji w sprawie wymaga pozyskania opinii medycznej. Dodatkowo jeśli w toku procesu likwidacji zachodzi potrzeba poddania się badaniu lekarskiemu, mającemu na celu ustalenie wysokości trwałego uszczerbku na zdrowiu oraz innych następstw wypadku lub choroby (tj. elementów mających wpływ na wysokość przysługujących świadczeń),osoba obsługująca roszczenie skontaktuje się z Państwem w celu uzgodnienia terminu i miejsca badania oraz specjalizacji lekarza, który je przeprowadzi. Koszty badań lekarskich pokrywa Ubezpieczyciel.
1) Co w przypadku, gdy przedłożone dokumenty okażą się niewystarczające?
Po otrzymaniu zawiadomienia o wystąpieniu zdarzenia losowego objętego ochroną ubezpieczeniową, w terminie 7 dni od dnia otrzymania tego zawiadomienia, zakład ubezpieczeń informuje o tym ubezpieczającego lub ubezpieczonego, jeżeli nie są oni osobami występującymi z tym zawiadomieniem, oraz podejmuje postępowanie dotyczące ustalenia stanu faktycznego zdarzenia losowego, zasadności zgłoszonych roszczeń i wysokości świadczenia, a także informuje osobę występującą z roszczeniem, na piśmie lub w inny sposób, na który osoba ta wyraziła zgodę, jakie dokumenty są potrzebne do ustalenia odpowiedzialności zakładu ubezpieczeń lub wysokości świadczenia, jeżeli jest to niezbędne do dalszego prowadzenia postępowania. (art. 29 ust. 1 ustawy z dnia 11.09.2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej).
2) W jakim terminie Ubezpieczyciel jest zobowiązany zająć stanowisko w sprawie?
Termin spełnienia świadczenia określony jest w OWU i Kodeksie Cywilnym, tj. art. 817 ust. 1, zgodnie z którym towarzystwo zobowiązane jest spełnić świadczenie w terminie 30 dni, licząc od daty otrzymania zawiadomienia o wypadku. Gdyby wyjaśnienie w powyższym terminie okoliczności koniecznych do ustalenia odpowiedzialności ubezpieczyciela albo wysokości świadczenia okazało się niemożliwe, uprawniony zostanie powiadomiony o tym na piśmie z podaniem przyczyn niemożności spełnienia świadczenia w całości lub w części w ww. terminie, zaś świadczenie zostanie spełnione w ciągu 14 dni od dnia, w którym przy zachowaniu należytej staranności wyjaśnienie tych okoliczności będzie możliwe. Jednakże bezsporną część świadczenia ubezpieczyciel spełni w terminie 30 dni licząc do daty otrzymania zawiadomienia o wypadku.
3) Kto może zgłosić roszczenie?
Zgłoszenia może dokonać osoba uprawniona do odbioru świadczenia lub upoważniona osoba trzecia. Jeśli zgłaszający roszczenie nie jest uprawnionym, wówczas należy załączyć pełnomocnictwo do reprezentowania uprawnionego.
4) W jaki sposób mogę sprawdzić status zgłoszonego roszczenia?
Status zgłoszonego roszczenia można sprawdzić za pośrednictwem naszej strony internetowej pod adresem: https://www.generali.pl/strefa-klienta/status-sprawy.html
Nie chcesz zgłaszać roszczenia przez Internet?
Aby zgłosić świadczenie z ubezpieczeń na życie tradycyjną ścieżką, należy przesłać dokumentację zgłoszeniową na adres korespondencyjny:
Generali Życie T.U. S.A.
Departament Centrum Likwidacji Szkód
Ul. Postępu 15B
02-676 Warszawa
Pomoc Medyczna
W przypadku zajścia zdarzenia objętego ubezpieczeniem w ramach Umowy Dodatkowej dotyczącej pomocy medycznej w kraju, zarówno Ubezpieczony, Współubezpieczony lub inna osoba przez niego wyznaczona powinna telefonicznie skontaktować się z Centrum Pomocy Generali (+48) 22 543 88 08
Druga opinia medyczna
W przypadku zajścia zdarzenia objętego ubezpieczeniem w ramach Umowy Dodatkowej dotyczącej drugiej opinii medycznej, Ubezpieczony powinien skontaktować się telefonicznie z Centrum Obsługi Klienta Best Doctors 0 800 365 867.