Poniżej znajdziesz opcje obsługi następujących produktów:
OC / AC / Assistance / Autoszyby / NNW kierowcy i pasażera / NNW Kierowcy
Zgłoszenia szkody można dokonać przez odpowiedni formularz on-line.
Uwaga! Z usługi Assistance możesz skorzystać 24h na dobę przez 7 dni w tygodniu, pod numerem 913 913 913.
Podczas uzupełniania formularza przydatne będą poniższe dokumenty:
- polisa OC/ polisa AC
- dowód osobisty
- prawo jazdy
- dowód rejestracyjny lub umowa kupna-sprzedaży pojazdu
- dokumentacja medyczna (w przypadku szkody osobowej)
- dokumenty uzasadniające wystąpienie z roszczeniem, tj.: oświadczenie sprawcy, protokół Policji z miejsca zdarzenia lub zaświadczenie o poinformowaniu Policji o szkodzie.
W przypadku sprzedaży/zbycia pojazdu masz 14 dni na:
- powiadomienie zakładu ubezpieczeń o fakcie sprzedaży pojazdu
- podanie pełnych danych nabywcy pojazdu
Jeśli chcesz przyspieszyć zwrot składki prześlij do nas w załączniku wniosek o zwrot składki z nr konta bankowego.
Zwrot składki jest należny z tytułu umów ubezpieczenia:
- AC/ASSISTANCE
- NNW
- OC o ile kupujący powiadomił pisemnie o rezygnacji z umowy OC w trakcie jej trwania
W przypadku nabycia samochodu możesz również skorzystać z tego formularza, prześlij w załączeniu umowę kupna sprzedaży oraz ewentualnie wypowiedzenie umowy OC.
Wspólne Oświadczenie o Zdarzeniu Drogowym to specjalny druk, na którym możesz opisać przebieg zdarzenia drogowego, takiego jak wypadek, stłuczka itp. Zawiera on szereg informacji, takich jak miejsce zdarzenia, uczestnicy zdarzenia, ubezpieczyciele uczestników zdarzenia, szkice uszkodzeń w pojazdach oraz sytuacji na drodze, a także opis okoliczności zdarzenia. Wypełnienie druku przez wszystkie strony zdarzenia drogowego ułatwi Ci uzyskanie odszkodowania.
Wspólne oświadczenie o zdarzeniu drogowym
Wspólne oświadczenie o zdarzeniu drogowym wer. pol-ang
W przypadku sprzedaży pojazdu należy przesłać do Generali dokument potwierdzający sprzedaż pojazdu.
Wykaz dokumentów potwierdzających sprzedaż pojazdu:
- oświadczenie o sprzedaży pojazdu, zawierające podpis zbywcy pojazdu,
- umowa sprzedaży pojazdu,
- umowa darowizny pojazdu,
- faktura sprzedaży pojazdu,
- kopia umowy komisowej oraz kopia faktury sprzedaży pojazdu przez komis, jeśli pośredniczył w sprzedaży pojazdu.
Dokument powinien zawierać:
- datę sprzedaży pojazdu,
- dane pojazdu,
- dane adresowe zbywcy,
- pełne dane adresowe nabywcy,
- numer PESEL/REGON.
Dokumenty można przesłać:
- załącz przez stronę klikając tutaj
- pocztą na adres: Generali TU S.A. Postępu 15b, Warszawa 02-676
- złożyć u Agenta Generali
- w formie skanu lub cyfrowego zdjęcia dokumentu na adres e-mail: centrumklienta@generali.pl
Do dokumentu potwierdzającego sprzedaż pojazdu należy dołączyć wniosek o zwrot składki. Więcej na ten temat kliknij tutaj. Zwrot środków zostanie zrealizowany z ubezpieczeń dobrowolnych oraz jeśli nabywca złoży wypowiedzenie z ubezpieczenia OC. Dokumenty powinny wpłynąć do Generali w terminie 14 dni od dnia sprzedaży pojazdu.
Zbywca pojazdu zobowiązany jest również do przekazania polisy OC nowemu właścicielowi pojazdu. Od dnia sprzedaży pojazdu prawa i obowiązki wynikające z umowy ubezpieczenia OC przechodzą na nabywcę pojazdu.
Ubezpieczenie OC ulega automatycznego przedłużeniu na kolejny rok. W przypadku chęci zamknięcia umowy z końcem jej trwania należy przesłać do Generali wypowiedzenie zgodnie z art. 28 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Wypowiedzenie powinno wpłynąć najpóźniej na jeden dzień przed końcem jej trwania. Jeśli wypowiedzenie wpłynie po terminie, umowa zostanie przedłużona na kolejny rok.
Wypowiedzenie powinno zawierać:
- imię i nazwisko
- numer rejestracyjny pojazdu
- numer polisy
- art. 28 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych,
- własnoręczny podpis.
Wypowiedzenie można przesłać:
- załącz przez stronę klikając tutaj
- pocztą na adres: Generali TU S.A. Postępu 15b, Warszawa 02-676. W przypadku wysyłki dokumentu pocztą liczy się data stempla pocztowego.
- złożyć u Agenta Generali,
- w formie skanu lub cyfrowego zdjęcia dokumentu na adres e-mail: centrumklienta@generali.pl
W przypadku czasowego wycofania pojazdu z ruchu składka za ubezpieczenie OC zostanie zmniejszona o 95%. Składka jest pomniejszona proporcjonalnie do okresu czasowego wycofania pojazdu z ruchu.
W celu przeliczenia składki należy przesłać do Generali:
- kopię lub skan decyzji o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu,
- wniosek o zwrot składki, jeśli polisa OC została opłacona w całości.
Dokumenty można przesłać:
- w formie skanu lub cyfrowego zdjęcia dokumentu na adres e-mail: centrumklienta@generali.pl
- pocztą na adres: Generali TU S.A. Postępu 15b, Warszawa 02-676. W przypadku wysyłki dokumentu pocztą liczy się data stempla pocztowego.
- złożyć u Agenta Generali.
Zwrot składki za niewykorzystany okres ubezpieczenia przysługuje w przypadku:
- sprzedaży pojazdu. Warunkiem zwrotu składki z ubezpieczenia OC jest wypowiedzenie umowy przez nabywcę pojazdu.
- demontażu pojazdu. Warunkiem otrzymania zwrotu jest przesłanie do Generali zaświadczenia o demontażu.
W przypadku rozwiązania umowy przed upływem okresu na jaki została zawarta Generali zwraca składkę za okres niewykorzystanej ochrony ubezpieczeniowej. W celu zwrotu środków przelewem bankowym należy przesłać wniosek o zwrot składki.
Wniosek powinien zawierać:
- imię i nazwisko/nazwę firmy
- numer Pesel/Regon
- numer rejestracyjny pojazdu lub numer polisy
- numer konta bankowego
- własnoręczny podpis
Dokumenty można przesłać:
- w formie skanu lub cyfrowego zdjęcia dokumentu na adres e-mail: centrumklienta@generali.pl
- pocztą na adres: Generali TU S.A. Postępu 15b, Warszawa 02-676. W przypadku wysyłki dokumentu pocztą liczy się data stempla pocztowego.
- złożyć u Agenta Generali.
W przypadku złomowania/demontażu pojazdu należy przesłać do Generali:
- zaświadczenie o demontażu pojazdu,
- wniosek o zwrot składki
Umowa zostanie rozwiązana z datą demontażu pojazdu a środki za niewykorzystany okres ubezpieczenia zostaną zwrócone zgodnie z dyspozycją wskazaną we wniosku.
Dokumenty można przesłać:
- w formie skanu lub cyfrowego zdjęcia dokumentu na adres e-mail: centrumklienta@generali.pl
- pocztą na adres: Generali TU S.A. Postępu 15b, Warszawa 02-676
- złożyć u Agenta Generali.
W przypadku gdy doszło do automatycznego wznowienia ubezpieczenia OC i jednocześnie pojazd został ubezpieczony w innym towarzystwie ubezpieczeniowym istnieje możliwość wypowiedzenia umowy automatycznie przedłużonej zgodnie z art. 28a ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. z dnia 16 lipca 2003 r. nr 124, poz. 1152 z późn. zm.). Wówczas składka z tytułu polisy automatycznie wznowionej zostanie naliczona do dnia rozwiązania umowy.
Wypowiedzenie powinno zawierać:
- imię i nazwisko
- numer rejestracyjny pojazdu
- numer polisy
- art. 28a ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych,
- własnoręczny podpis.
Wypowiedzenie można przesłać:
- załącz przez stronę klikając tutaj
- pocztą na adres: Generali TU S.A. Postępu 15b, Warszawa 02-676. W przypadku wysyłki dokumentu pocztą liczy się data stempla pocztowego.
- złożyć u Agenta Generali,
- w formie skanu lub cyfrowego zdjęcia dokumentu na adres e-mail: centrumklienta@generali.pl
Nabywca pojazdu ubezpieczonego w Generali ma prawo do wypowiedzenia umowy zgodnie z art. 31 ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. z dnia 16 lipca 2003 r. nr 124, poz. 1152 z późn. zm.), wówczas umowa zostanie zamknięta z dniem wpływu wypowiedzenia. Jeśli składka nie jest opłacona, zostanie ona naliczona od dnia zakupu pojazdu do dnia złożenia wypowiedzenia umowy. Brak wypowiedzenia ubezpieczenia oznacza kontynuację umowy do końca jej trwania.
Wypowiedzenie powinno zawierać:
- imię i nazwisko
- numer rejestracyjny pojazdu
- numer polisy
- art. 31 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych,
- własnoręczny podpis.
Wypowiedzenie można przesłać:
- załącz przez stronę klikając tutaj
- pocztą na adres: Generali TU S.A. Postępu 15b, Warszawa 02-676. W przypadku wysyłki dokumentu pocztą liczy się data stempla pocztowego.
- złożyć u Agenta Generali,
- w formie skanu lub cyfrowego zdjęcia dokumentu na adres e-mail: centrumklienta@generali.pl
Od umowy, która została zawarta przez telefon lub internet można odstąpić w terminie 30 dni licząc od dnia, w którym Konsument został poinformowany o jej zawarciu. Odstąpienie jest możliwe bez podania podania przyczyn.
Odstąpienie powinno zawierać:
- imię i nazwisko
- numer rejestracyjny pojazdu
- numer polisy
- własnoręczny podpis.
Wypowiedzenie można przesłać:
- w formie skanu lub cyfrowego zdjęcia dokumentu na adres e-mail: centrumklienta@generali.pl
- pocztą na adres: Generali TU S.A. Postępu 15b, Warszawa 02-676. W przypadku wysyłki dokumentu pocztą liczy się data stempla pocztowego.
- złożyć u Agenta Generali.
W przypadku wpłaty składki na nieprawidłowy numeru konta, w celu przeksięgowania środków należy przesłać do Generali:
- potwierdzenie wpłaty składki
- wniosek o przeksięgowanie ze wskazaniem prawidłowego numeru konta, numerem polisy oraz własnoręcznym podpisem
Wypowiedzenie można przesłać:
- w formie skanu lub cyfrowego zdjęcia dokumentu na adres e-mail: centrumklienta@generali.pl
- pocztą na adres: Generali TU S.A. Postępu 15b, Warszawa 02-676,
- złożyć u Agenta Generali.
W celu aktualizacji danych osobowych lub kontaktowych należy przesłać do Generali wniosek o ich zmianę.
Wniosek powinien zawierać:
- imię i nazwisko
- numer polisy
- dane zgłoszone do aktualizacji
- własnoręczny podpis.
Dokumenty można przesłać:
- w formie skanu lub cyfrowego zdjęcia dokumentu na adres e-mail: centrumklienta@generali.pl
- pocztą na adres: Generali TU S.A. Postępu 15b, Warszawa 02-676,
- złożyć u Agenta Generali.
Zmiany numeru telefonu, adresu e-mail oraz adresu do korespondencji można również dokonać kontaktując się z infolinią dzwoniąc na numer 913913913.
Zwrot składki za niewykorzystany okres ubezpieczenia przysługuje w przypadku:
- sprzedaży pojazdu. Warunkiem zwrotu składki jest przesłanie do Generali dokumentu potwierdzającego sprzedaż pojazdu.
- demontażu pojazdu. Warunkiem otrzymania zwrotu jest przesłanie do Generali zaświadczenia o demontażu.
W przypadku wpłaty składki na nieprawidłowy numeru konta, w celu przeksięgowania środków należy przesłać do Generali:
- potwierdzenie wpłaty składki
- wniosek o przeksięgowanie ze wskazaniem prawidłowego numeru konta i numeru polisy oraz własnoręcznym podpisem
Dokumenty można przesłać:
- w formie skanu lub cyfrowego zdjęcia dokumentu na adres e-mail: centrumklienta@generali.pl
- pocztą na adres: Generali TU S.A. Postępu 15b, Warszawa 02-676,
- złożyć u Agenta Generali.
Zielona Karta niezbędna jest przy wyjeździe do: Albanii, Białorusi, Bośni i Hercegowiny, Iranu, Izraela, Macedonii, Maroka, Mołdawii, Czarnogóry, Rosji, Tunezji, Turcji, Ukrainy.
Zielona Karta jest dokumentem wydawanym na prośbę Klienta i aby ją otrzymać Klient powinien poinformować Generali o chęci otrzymania tego dokumentu.
W celu zamówienia Zielonej Karty prosimy o:
- kontakt z agentem, z którym była zawierana polisa,
- zgłoszenie na adres e-mail: centrumklienta@generali.pl,
- lub kontakt pod numerem telefonu: 913 913 913.
Dokument Zielonej Karty jest wydawany do opłaconych polis.