-Jednym z fundamentów pięcioletniej 1_2_3_4 Strategii biznesowej
Generali jest mądre wykorzystanie nowych technologii poprzez tworzenie
rozwiązań, które będą wspierały nie tylko rozwój sprzedaży, ale także
budowały satysfakcję Klientów. Z nieukrywaną przyjemnością przyjęliśmy
wiadomość o przyznaniu nam tak prestiżowego wyróżnienia. Nagroda
pokazuje bowiem, że wdrożone przez Grupę Generali w Polsce rozwiązania
informatyczne zdobyły uznanie nie tylko naszych klientów i partnerów
biznesowych, ale także tak prestiżowego gremium ekspertów branży IT jak
Jury konkursu Lider Informatyki 2013." - mówi Prezes Zarządu Grupy Generali w Polsce, Artur Olech.
Konkurs Lider Informatyki organizowany był po raz siedemnasty. Przez
ponad 15 lat swojego istnienia zyskał szacunek oraz prestiż w środowisku
profesjonalistów IT. Jego celem jest wyłonienie przedsiębiorstw oraz
instytucji publicznych, które najlepiej potrafią wykorzystać rozwiązania
informatyczne w swojej działalności. Wyboru zwycięzców dokonuje
niezależne Jury, powołane przez redakcję magazynu "Computerworld".
Jury konkursu oceniało jakość, innowacyjność oraz terminowość
zgłoszonych przez Generali wdrożeń. Spośród kilkudziesięciu firm i
instytucji, które walczyły o tytuł Lidera Informatyki 2013, Jury w
pierwszym etapie selekcji wybrało 17 finalistów. W kategorii Bankowość i
Finanse pretendentami do tytułu Lidera Informatyki, poza Grupą
Generali, był Bank Pekao SA oraz ING Bank Śląski.
Grupa Generali została wyróżniona za 4 wdrożenia informatyczne:
- system informacyjno-transakcyjny - Konto Klienta,
- portal sprzedażowy Merkury 2.0.,
- aplikację mobilną Generali Auto
- system Windykacyjny DCS,
które według kapituły konkursu reprezentują "strategiczne podejście, które umożliwia najlepsze odczytanie potrzeb klientów".
- To dla nas bardzo ważne wyróżnienie zarówno na rynku
ubezpieczeniowym, jak i informatycznym. Tytuł Lidera Informatyki
potwierdza innowacyjność, wysoką jakość oraz zasadność wdrażanych przez
nas rozwiązań. Dowodzi również zdolności do współpracy na płaszczyźnie
Biznes - IT." - powiedział Przemysław Pietrzyk, Dyrektor Departamentu IT w Grupie Generali.
Generali Auto to innowacyjna aplikacja na smartfony i
tablety, która wspiera użytkowników w przypadku wystąpienia wypadku
komunikacyjnego, pozwala na uproszczone zgłoszenie szkody
komunikacyjnej, majątkowej a także szkód osobowych z grupowych
ubezpieczeń na życie. Poza podstawowymi funkcjonalnościami, dzięki
aplikacji Generali, użytkownicy mogą samodzielnie dokonać kalkulacji
składki ubezpieczenia pojazdu. To narzędzie ma także dodatkowy wymiar
-pozwala uniknąć zakupu pojazdu o niepewnej historii szkodowej oraz
dokonać jego wstępnej, szacunkowej wyceny. "Generali Auto" dostępna jest
za darmo na platformach "App Store" i "Google Play".
Konto Klienta to system informacyjno-transakcyjny
Generali, który pozwala Klientom na szybki dostęp do informacji oraz
intuicyjne zarządzanie swoimi polisami. System zapewnia Klientom dostęp
do wszystkich produktów życiowych, a także do swoich kont emerytalnych
IKE oraz IKZE przez 24h na dobę, siedem dni w tygodniu. Konto Klienta
zostało wzbogacone o wnioski i wzory dokumentów niezbędnych Klientowi
do sprawnej komunikacji z ubezpieczycielem, a także sekcję FAQ, w której
może on znaleźć odpowiedzi na najczęściej zadawane ubezpieczycielowi
pytania.
Merkury 2.0. to przygotowany z myślą o agentach i
multiagentach system portalowy, służący do sprzedaży ubezpieczeń
majątkowych. Merkury 2.0. daje agentom - innowacyjną w skali polskiego
rynku - możliwość łączenia wybranych przez Klienta różnych typów
ubezpieczeń w jeden dedykowany pakiet. Dzięki wprowadzeniu "szybkiej
ścieżki" Merkury 2.0 znacząco przyspiesza proces wystawiania polis dla
szerokiej gamy produktów. Innowacją na skalę polskiego rynku ubezpieczeń
jest także wyjątkowa funkcjonalność systemu, wprowadzająca
wykorzystanie podpisu elektronicznego, co daje możliwość wygenerowania
dokumentu również na smartfonach i tabletach.
System Windykacyjny - DCS to platforma do zarządzania
procesami windykacyjnymi. Platforma pozwoliła na zwiększenie
efektywności i umożliwiła całościowe spojrzenie na dłużnika. Dzięki
swoim funkcjom DCS stał się także nieodzownym narzędziem planistycznym
dla każdego windykatora. Inteligentne zaczytywanie szkód oraz integracja
z system księgowym pozwoliły na daleko idącą automatyzację żmudnych
czynności administracyjnych. System pozwala także na sprawny monitoring
całego procesu windykacyjnego. Ponadto, dzięki modułowej budowie, DCS
zapewnia łatwą integrację z systemami partnerów biznesowych Generali.