Kalkulacja składki, wycena pojazdu i historia szkodowości
Aplikacja mobilna Generali to innowacyjne narzędzie, które jako jedyne
na rynku pozwala kierowcom w ciągu zaledwie kilku sekund skalkulować
wysokość składki OC i AC oraz skontaktować się z Agentem w celu
dokonania zakupu polisy, a także poznać historię szkodowości samochodu i
jego szacunkową wycenę.
Aplikacja pozwoli nie tylko poznać wykaz szkód, ale także ich wartość, a
więc samemu oszacować czy była to naprawa szyby, czy raczej poważny
wypadek. A to wszystko dostępne tylko na podstawie zeskanowanego 2D
AZTEC kodu z dowodu rejestracyjnego auta.
- „Instytucje finansowe z reguły nie wykorzystują w pełni możliwości
platform mobilnych, bo też nie jest to zagadnienie łatwe. Problem z
aplikacjami mobilnymi na rynku ubezpieczeniowym polega m.in. na tym, że
Klienci korzystają z nich tylko wtedy, kiedy muszą zlikwidować szkodę
bądź wystąpić z wnioskiem o wypłatę świadczenia. A taka funkcjonalność z
definicji adresowana jest do ledwie kilku % klientów. Budując ‘Generali
Auto' chcieliśmy stworzyć narzędzie o wielu funkcjonalnościach, z
którego Klienci będą chcieli korzystać dużo częściej, niż tylko w
przypadku zgłoszenia szkody czy zakupu polisy. Dodatkowo przyświecała
nam idea budowania świadomości zakupowej kierowców i przestrzeganie
przed zakupem pojazdów o niepewnym pochodzeniu, co jest możliwe dzięki
sprawdzaniu historii szkodowej samochodu podczas kalkulacji składki." - powiedział Artur Olech, Prezes Zarządu Grupy Generali w Polsce.
Po zeskanowaniu tzw. 2D AZTEC kodu z dowodu rejestracyjnego użytkownik
aplikacji Generali może sprawdzić szacunkową wycenę pojazdu,
wykorzystując informacje z bazy danych firmy Eurotax. Choć wycena jest
szacunkowa - tzn. finalny koszt pojazdu jest uzależniony od szczegółów
wyposażenia dodatkowego w danym samochodzie - to Generali dołożyło
wszelkich starań, aby kalkulacja ceny pojazdu była maksymalnie dokładna.
W tym celu użytkownik w przejrzysty sposób wybiera dokładny model
pojazdu i jego przebieg, które to parametry maksymalnie precyzują wycenę
pojazdu.
Zgłoszenie szkody
Generali Auto wśród całej gamy funkcjonalności daje
użytkownikowi możliwość zgłoszenia szkody komunikacyjnej, majątkowej
oraz szkód osobowych z grupowych ubezpieczeń na życie. Prosty formularz
pozwala przesłać za pomocą telefonu wszystkie dane potrzebne do wypłaty
odszkodowania. Bardzo przydatną funkcjonalnością jest umożliwienie
Klientowi załączenia zdjęć zrobionych bezpośrednio na miejscu zdarzenia.
Specjalne okna pop-up przypominają o przygotowaniu dokumentów
niezbędnych do zgłoszenia i likwidacji szkody. Aplikacja umożliwia
wypłatę wybranych świadczeń już w 24 godziny od zgłoszenia (grupowe
ubezpieczenia na życie)
- „Aplikacja ‘Generali Auto' to element budowania wartości dla
Klienta. Dzięki takim rozwiązaniom dostarczamy nie tylko dobre produkty,
ale także narzędzia usprawniające proces obsługi klienta i likwidacji
szkody, a co za tym idzie - zwiększają satysfakcję Klientów" - dodał Maciej Tymusz, Dyrektor Departamentu Sprzedaży Sieci Kompleksowej w Generali.
Pomocna po wypadku
Aplikacja posiada w menu opcję „Po wypadku", która podpowie uczestnikowi
zdarzenia nie tylko jak wezwać pomoc czy assistance, kiedy warto wezwać
policję, ale także jak udzielić pierwszej pomocy i zabezpieczyć miejsce
zdarzenia. Użytkownik znajdzie także informacje o tym, jakie dane musi
zanotować na miejscu zdarzenia i jakich dokumentów potrzebuje do
zgłoszenia i likwidacji szkody.
Aplikacja „Generali Auto" - dziełem nowego zespołu Research and Development
W ramach nowej, 5-letniej 1_2_3_4 Strategii Generali w Polsce powołany
został w firmie nowy zespół „Research and Development" (R&D), który
zajmuje się szeroko rozumianym wspieraniem innowacyjności w usługach
Generali, upraszczaniem procesów i nowoczesnymi technologiami. Aplikacja
„Generali Auto" jest pierwszym owocem prac zespołu R&D.
- „Zadaniem zespołu R&D w pracach nad budową ‘Generali Auto',
było wybranie takich funkcjonalności, które sprawią , że aplikacja
będzie jak najbardziej uniwersalna i korzystać z niej mogliby nie tylko
Klienci Generali. Stąd pomysły na funkcjonalności związane nie tylko
stricte ze wsparciem sprzedaży naszych produktów poprzez kalkulację
składki i ułatwienie kontaktu z Agentem, ale także z udostępnieniem
użytkownikowi szacunkowej wyceny samochodu oraz historii jego
szkodowości. Aplikacja może być zatem wykorzystywana do wielu celów, na
niemal wszystkich dostępnych aktualnie smartfonach. Dostępna jest w
dwóch wersjach - dla urządzeń korzystających z systemu Android oraz IOS
na platformach Google Play i App Store." - powiedział Adam Świętochowski, Menedżer w zespole Research & Development oraz Dyrektor Departamentu Centrum Klienta Generali.
Aplikacja dostępna jest również na stronie internetowej Generali: http://www.generali.pl/
Dodatkowe informacje i funkcjonalności
Aplikacja mobilna daje Klientom Generali możliwość bezpośredniego
skontaktowania się z Centrum Obsługi Klienta, znaleźć najbliższą
placówkę oraz zapoznać się z ofertą produktową.
DECERTO SP. Z O.O.
Aplikacja ‘Generali Auto' została przygotowana we współpracy z firmą
Decerto, profesjonalnym dostawcą oprogramowania na rynek
ubezpieczeniowy. Firma Decerto od początku brała udział w pracach
zespołu R&D, nie tylko jako specjaliści techniczni, ale także jako
doradcy biznesowi. Współpraca zaowocowała zaawansowanym rozwiązaniem
technologicznym, jak również nowatorskim podejściem biznesowym do
klienta.