„Wdrożenie systemu Merkury ma fundamentalne znaczenie dla
możliwości rozwoju Generali na polskim rynku ubezpieczeń majątkowych i
komunikacyjnych. Dla poprawy jakości serwisu na rynku ubezpieczeniowym
ogromne znaczenie ma idea mądrego wykorzystywania nowych technologii
dostępnych nie tylko dla klientów, ale także pośredników. Sprostanie
rosnącym oczekiwaniom naszych partnerów biznesowych jest jednym z wielu
ambitnych celów, jakie stawia przed sobą Generali w nowej 1_2_3_4
Strategii biznesowej na najbliższe pięć lat." - powiedział
Artur Olech, Prezes Zarządu Grupy Generali w Polsce.
- „Pomimo dynamicznego rozwoju kanału direct na polskim rynku, to
wciąż agenci stanowią główny kanał dystrybucji ubezpieczeń. W dobie
coraz bardziej zaawansowanych technologicznie rozwiązań oczekują oni od
ubezpieczycieli mobilnych, wygodnych narzędzi, które ułatwiają
i skracają proces sprzedaży. Wiedząc, że cenią sobie wygodę oraz
szybkość reakcji ubezpieczyciela, a także szeroką gamę użytecznych
funkcjonalności, zbudowaliśmy intuicyjny portal, wspierający pośrednika
na każdym etapie sprzedaży produktów." - dodał Maciej Tymusz, Dyrektor Sieci Sprzedaży Kompleksowej w Generali.
Nowe podejście
Poprzednia wersja portalu Merkury wyprowadzała ścieżkę sprzedaży od
produktu, obecnie kluczową rolę odgrywają potrzeby Klienta. Merkury 2.0.
daje agentom - innowacyjną w skali polskiego rynku - możliwość
łączenia, wybranych przez Klienta, różnych typów ubezpieczeń w jeden
dedykowany pakiet. Dodatkowo, system posiada moduł „Klienci Generali wybierają", który podpowiada gotowe zestawy produktów ubezpieczeniowych na podstawie najczęściej wybieranych przez Klientów.
Na potrzeby portalu zmieniona została również konstrukcja ubezpieczeń
majątkowych. Dzięki wprowadzeniu modułowej budowy produktów, Klient ma
możliwość doboru odpowiedniego dla siebie wariantu ochrony.
Podpis na tablecie
Dzięki wprowadzeniu „szybkiej ścieżki" Merkury 2.0. to kolejny, po
wdrożonym w styczniu br. Koncie Klienta, system automatyzujący
i przyspieszający procesy sprzedaży i obsługi produktów firmy. „Szybka
ścieżka" znacząco przyspiesza proces wystawiania polis dla szerokiej
gamy produktów. Dzięki „zaciąganiu" danych Klienta do portalu,
automatycznym zaznaczaniu i podpowiadaniu standardowych opcji, np. w
przypadku ubezpieczeń mienia, system automatycznie podpowiada sugerowaną
sumę ubezpieczenia, obliczaną na podstawie lokalizacji, rodzaju budynku
oraz zakresu ochrony, agent będzie mógł wystawić jedną polisę, nawet na
kilka produktów, za pomocą kilkunastu kliknięć, w zaledwie kilka minut.
Innowacją na skalę polskiego rynku ubezpieczeń jest także wyjątkowa
funkcjonalność systemu, wprowadzająca wykorzystanie podpisu
elektronicznego, co daje możliwość wygenerowania dokumentu również na
smartfonach i tabletach.
Nowy Merkury 2.0 jest bardzo intuicyjny, właściwie prowadzi agenta za
rękę przez każdy etap procesu wystawiania polisy. Zmieniła się również
szata graficzna, wygląd systemu został dostosowany do aktualnych trendów
rynkowych.
- „Wszystkie rozwiązania zostały uzgodnione zarówno w fazie
koncepcyjnej jak i finalnej z partnerami biznesowymi Generali. Wybrana
grupa agentów i multiagentów testowała system Merkury 2.0. przez wiele
tygodni. Także dzięki ich rekomendacjom dotyczącym funkcjonalności oraz
wyglądu portalu, udało nam się zbudować nie tylko przejrzyste
i innowacyjne, ale także intuicyjne, łatwe w obsłudze narzędzie. Dzięki
skróceniu czasu polisowania nasi pośrednicy mogą teraz więcej czasu
poświęcić na rozmowę z klientem, doradztwo i identyfikację jego potrzeb
ubezpieczeniowych" - dodaje Dyrektor Maciej Tymusz.
Wnętrze systemu
System został zbudowany na podstawie wewnętrznych wymagań biznesowych i
funkcjonalnych opracowanych zarówno przez specjalistów zespołów
merytorycznych, IT, jak i partnerów biznesowych Generali. W pracach nad
nowym systemem uczestniczyło ponad 80 pracowników Generali, wspieranych
doświadczeniem ekspertów zewnętrznych.
Na potrzeby systemu zostało zbudowane, metodą in-house, czyli własnymi
zasobami informatycznymi, narzędzie parametryzujące wysokość składki.
Dzięki temu Generali będzie miało możliwość szybszego reagowania na
zmiany rynkowe poprzez skrócenie czasu wdrożenia nowego produktu z kilku
miesięcy do zaledwie kilku tygodni.
Plany rozwoju
Portal będzie systematycznie wzbogacany o nowe funkcjonalności. Należy
się spodziewać, że rozwój systemu Merkury 2.0 znacznie zmniejszy
czasochłonność obsługi klienta w oddziałach i poprawi komunikację
pomiędzy pracownikami Centrali a pośrednikami ubezpieczeniowymi. Wpłynie
również na efektywność działań Generali na rynku ubezpieczeń
majątkowych i komunikacyjnych.