"W ostatnich latach Grupa Generali w Polsce wykonała ogromną pracę i
wielokrotnie udowodniła, że rozwija się szybciej niż pokazują to trendy
rynkowe, a na dodatek robi to bardzo dynamicznie i zyskownie.
Stworzyliśmy wielokanałową sieć dystrybucji naszych produktów,
wielokrotnie zwiększyliśmy udziały w rynku. W tym samym czasie zaszło
wiele kluczowych zmian, nie tylko na rynku ubezpieczeniowym, ale także
całym świecie. Dlatego wypracowaliśmy nową strategię, w której chcemy
wykorzystać najsilniejsze strony naszej biznesowej wiedzy oraz otworzyć
się na nowe obszary działalności. Chcemy w mądry sposób wykorzystywać
nowe technologie, wzmocnić kanały dystrybucji tak, aby efektywniej
obsługiwać Klienta, który jest centralnym punktem wszystkich naszych
kluczowych projektów wprowadzanych w ramach nowej 1_2_3_4 Strategii" - powiedział Artur Olech, Prezes Zarządu Grupy Generali w Polsce.
1_2_3_4 - założenia nowej, pięcioletniej Strategii Generali
Nowa strategia Grupy Generali Polska zakłada:
1_bardzo dynamiczne tempo rozwoju biznesu
2_podwojenie udziałów w rynku
3_kilkukrotny wzrost przypisu składki
4_dalsze zwielokrotnienie zyskowności
Misja i wizja firmy
Strategia 1_2_3_4 oznacza nową wizję rozwoju i działania. Generali
Polska chce być dla Klientów ubezpieczycielem pierwszego wyboru i
osiągnąć status jednego z liderów ubezpieczeń polskiego rynku. Generali
chce dostarczać trwałą wartość i rozwijać się szybciej niż rynek.
Powodzeniu tych przedsięwzięć towarzyszyć będą konkretne zobowiązania,
jak tworzenie standardów prostej i efektywnej obsługi poprzez mądre
wykorzystanie nowych technologii.
Generali chce udowodnić , że jest z Klientami na dobre i złe. Istnieje po to, by żyło im się lepiej i bezpieczniej.
Nowa filozofia biznesowa koncentruje się również na pracownikach firmy i
przekonaniu, że dzięki zbudowanej kulturze korporacyjnej wybierają oni
pracę w Generali w poczuciu dążenia do perfekcji w swoim zawodzie przy
jednoczesnym zachowaniu równowagi pomiędzy życiem prywatnym i zawodowym.
8 kierunków strategicznych nowej Strategii Generali
Potwierdzeniem założeń Strategii 1_2_3_4 jest 8 kierunków
strategicznych, które w ciągu najbliższych pięciu lat będą skupiały
działania Generali w Polsce.
- Rentowność - optymalizacja wyniku technicznego. Dalsza dywersyfikacja struktury portfela produktów.
- Dystrybucja - Wykorzystanie potencjału sieci wyłącznych i partnerów zewnętrznych. Stworzenie nowych kanałów dystrybucji.
- Klient - Poprawa satysfakcji Klienta m.in. poprzez nowe podejście
do sprzedaży obejmujące wszystkie potrzeby Klienta. Stworzenie jednego
Konta Klienta, prostota iwielokanałowość dostępu.
- Technologia - Mądre wykorzystanie nowych technologii stanowić
będzie przewagę konkurencyjną Generali. W pełni elektroniczny proces
sprzedaży.
- Efektywność - Nowe technologie i zmiana starych przyzwyczajeń w organizacji. Optymalizacja i automatyzacja procesów.
- Produkty - Uproszczenie produktów. Przyjazny i zrozumiały proces sprzedaży.
- Marka - Wykorzystywanie siły brandu Generali, zakorzenionej w niemal 200-letniej tradycji.
- Pracownicy - Siłą Generali jest kultura organizacyjna
charakteryzująca się otwartą komunikacją iprzedsiębiorczością. Kultura
zapewniająca wpływ na decyzje, oferująca równowagę pomiędzy pracą a
życiem prywatnym.
- „Realizując nową Strategię będziemy korzystać z niemal
200-letniego doświadczenia Grupy Generali na świecie i tworzyć wartość
firmy działając z rozmysłem i planem. Chcemy szukać szans i pomysłów
biznesowych, aby szybciej się rozwijać, lepiej służyć naszym klientom
i dostarczać coraz większą wartość wszystkim naszym interesariuszom -
począwszy od Klientów, przez pracowników i partnerów biznesowych, na
akcjonariuszach skończywszy. W ciągu kilku miesięcy prac nad strategią
zdiagnozowaliśmy kilkadziesiąt projektów i inicjatyw biznesowych,
z których część już nawet rozpoczęliśmy wdrażać w ostatnich dniach. O
najważniejszych z nich będziemy na bieżąco informować wszystkich naszych
interesariuszy" - dodaje Prezes Artur Olech.