W połowie lutego sukcesem
zakończyło się najważniejsze wdrożenie informatyczne w historii Grupy
Generali w Polsce. Uruchomiony został nowy system wspierający sprzedaż
i obsługę ubezpieczeń na życie - GLAS 3.0.
Stworzenie i wdrożenie systemu GLAS 3.0
było naturalną odpowiedzią na potrzeby rynku oraz wewnętrzne wymagania
biznesowe Grupy Generali, która rok do roku rozwija się na rynku
ubezpieczeń na życie w tempie kilkudziesięciu procent. Otwarta
architektura systemu oraz szeroka gama funkcjonalności pozwala na
obsługę pełnego zakresu produktów życiowych, a także zarządzanie
komunikacją z siłami sprzedaży. System wyposażony został w elastyczny
moduł definiowania i modyfikacji produktów, co umożliwia skrócenie czasu potrzebnego na wprowadzenie nowego produktu na rynek z kilku miesięcy do kilku tygodni.
- „Wdrożenie systemu GLAS ma
fundamentalne znaczenie dla możliwości rozwoju Generali na polskim rynku
ubezpieczeń na życie. Wychodzimy z założenia, że nowoczesna
infrastruktura technologiczna jest obecnie warunkiem koniecznym dla
zwiększenia poziomu satysfakcji naszych Klientów oraz sprostania
ambitnym planom biznesowym i sprzedażowym.- mówi Artur Olech, Prezes Zarządu Grupy Generali w Polsce.
Klient czeka krócej
Nowy system, dzięki częściowej
automatyzacji, znacząco przyspiesza proces wystawiania polis dla
szerokiej gamy produktów. Ponadto, co szczególnie istotne dla Klientów -
poprzez wprowadzenie rejestru szkód oraz wypłat - poprawiona została
jakość i kontrola nad procesem wypłaty świadczeń. Skrócony został
również czas odpowiedzi na zgłaszane reklamacje. Dodatkową korzyścią
będzie zwiększenie dostępności do Portalu Klienta Generali, który w
nowym systemie umożliwia Klientom zarządzanie własnymi inwestycjami
przez całą dobę, 7 dni w tygodniu
Zwiększenie bezpieczeństwa
Funkcjonalności, w jakie wyposażony jest
system GLAS 3.0 zwiększyły dostępność do danych i raportów od strony
sprawozdawczo-księgowej (controlling finansowy). Dzięki temu codziennie
generowany jest zestaw informacji, które na bieżąco sprawdzają spójność
danych w systemie i alarmują o ewentualnych nieprawidłowościach.
- „Rozbudowana funkcjonalność nowego
systemu GLAS w Generali pozwala na łatwiejsze kontrolowanie procesów
sprzedażowych i finansowych, przebiegających w ramach systemu,
co gwarantuje większą stabilność i bezpieczeństwo danych oraz poprawę
jakości pracy wszystkich jednostek finansowych w firmie" - mówi Magdalena Nawłoka, Dyrektor Finansowy, Członek Zarządu Generali.
System szyty na miarę
System został zbudowany tzw. metodą
„in-house", czyli własnymi zasobami informatycznymi, na podstawie
wewnętrznych wymagań biznesowych i funkcjonalnych opracowanych przez
specjalistów zespołów merytorycznych. W pracach nad nowym systemem
uczestniczyło niemal 100 pracowników Generali, wspieranych
doświadczeniem ekspertów zewnętrznych.
„Dzięki podjęciu decyzji o budowaniu
systemu własnymi siłami uzyskaliśmy możliwość wyposażenia go we
wszystkie niezbędne i pożądane funkcjonalności. Ponadto, nie musimy
ponosić kosztów zdobywania wiedzy technicznej i merytorycznej, związanej
z zarządzaniem i rozbudowywaniem nowego systemu. Szczególnie trudnym
przedsięwzięciem było takie przygotowanie systemu, które
zagwarantowałoby możliwość prowadzenia polis zawartych przed jego
powstaniem" - podkreśla Mariusz Zagajewski,
Kierownik Projektu wdrożenia nowego systemu, Dyrektor Departamentu
Indywidualnych Ubezpieczeń na Życie i Emerytalnych w Generali. -„Dzięki
wdrożeniu metodą „In-house" udało nam się doprowadzić do znaczących
oszczędności kosztowych w porównaniu do zakupu gotowych rozwiązań - dodaje M. Zagajewski.
- „Implementacja systemu stanowi krok
milowy w realizacji strategii informatycznej Generali na lata 2009-2012.
Nasze prace, od rozpoczęcia analiz, przez fazę projektowania do
zakończenia wdrożenia i migrację, trwały ponad dwa lata, co jak na skalę
i ogrom zadań do wykonania jest w naszej opinii ogromnym sukcesem
firmy. Szczególnie, że w tym samym czasie wymieniliśmy lub
zmodyfikowaliśmy 11 innych elementów infrastruktury informatycznej,
które stanowią integralną część systemu GLAS" - powiedział Przemysław Pietrzyk, Dyrektor Departamentu IT w Grupie Generali.
Plany rozwoju
Poza zaawansowanymi funkcjonalnościami,
system obsługi produktów na życie Generali zapewnia także wsparcie
informatyczne dla rosnącej sieci oddziałów i pośredników Generali.
Dzięki niemu, pracownicy terenowi i partnerzy firmy otrzymają dostęp do
systemu, za pomocą którego - z łatwością i bez udziału Centrali -
przygotują i wystawią polisy dla Klientów. Należy się spodziewać, że
rozwój nowego systemu znacznie zmniejszy czasochłonność obsługi klienta
w oddziałach i poprawi komunikację pomiędzy pracownikami Centrali, a
pośrednikami ubezpieczeniowymi. Wpłynie to również na efektywność
działań Generali na rynku ubezpieczeń na życie.