Warszawa, 28 lipca 2010 r. Grupa Generali w ramach strategii
automatyzacji procesów sprzedażowych rozpoczęła proces wyposażania Sieci
Sprzedaży w innowacyjne narzędzie do obsługi Klientów korzystających z
ubezpieczeń komunikacyjnych w Generali. Nowe narzędzie to tzw. skaner,
czyli czytnik kodów 2D AZTEC, które znajdują się we wszystkich nowo
wydawanych dowodach rejestracyjnych pojazdów w Polsce. Zaszyfrowany kod w
postaci obrazka umieszczony w dowodach rejestracyjnych zawiera wszelkie
informacje nt. pojazdu i jego właściciela, które po zeskanowaniu są
automatycznie wprowadzane do elektronicznego systemu sprzedażowego
Generali. Pozwala to na sprawniejsze, szybsze i bezbłędne wprowadzenie
danych potrzebnych do zawarcia ubezpieczania.
Wprowadzając do użytku skanery kodów zawartych w dowodach
rejestracyjnych pojazdów Generali jest pierwszym Towarzystwem
Ubezpieczeniowym na polskim rynku, które będzie wykorzystywało skaner w
procesie sprzedaży. Działanie to jest jednym z elementów strategii
firmy, zakładających wyeliminowanie w perspektywie najbliższych lat
dokumentacji papierowej w wewnętrznych procesach obsługi sprzedaży.
Skaner to nowa funkcjonalność w ramach wykorzystywanego przez Agentów
Grupy Generali Portalu dla Partnera Biznesowego, który umożliwia
przejście pełnego procesu polisowania - od kalkulacji cenowej, po
wystawienie polisy. Specjalne czytniki (skanery), którymi dysponuje Sieć
Sprzedaży pozwalają na automatyczne przetworzenie w module sprzedażowym
Generali wszystkich danych zawartych w zaszyfrowanym kodzie o nazwie 2D
AZTEC, umieszczonym w dowodzie rejestracyjnym. Przetworzone w ten
sposób dane pojazdu i Klienta pozwalają na szybsze, sprawne i co
najważniejsze bezbłędne przejście pełnego procesu sprzedaży, począwszy
od kalkulacji cenowej, poprzez wystawienie polisy aż po zakończenie w
formie elektronicznej procesu sprzedaży po stronie finansowo-księgowej
(back-office) ubezpieczyciela.
Korzyści wynikające z wprowadzenia czytników kodów:
- uproszczenie i przyspieszenie procesu polisowania
- oszczędność czasu zarówno Klienta jak i obsługującego go Agenta
- eliminacja błędów ludzkich w procesie polisowania
- podniesienie jakości danych raportowanych do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego
Wprowadzenie skanerów spowoduje także, w dłuższej perspektywie
biznesowej, obniżenie kosztów sprzedażowych jak i posprzedażowych po
stronie firmy.
Dzięki wdrożeniu nowej funkcjonalności Generali potwierdziło pozycję
jednego z najbardziej innowacyjnych ubezpieczycieli na rynku polskim w
zakresie obsługi i sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych. Faza
początkowa projektu obejmuje wyposażenie w nowe narzędzie wybranych
Agentów ubezpieczeniowych na terenie całego kraju, a następnie bieżące
rozszerzanie grupy pośredników mających możliwość posługiwania się nowym
rozwiązaniem w swej codziennej pracy.
„
Zawsze dążymy do tego, aby zapewniać naszym Klientom najwyższej
jakości poziom obsługi oraz produkty ubezpieczeniowe dopasowanego do ich
potrzeb. Jako nowoczesny i profesjonalny ubezpieczyciel systematycznie
wprowadzamy innowacyjne rozwiązania, które również usprawniają nasze
procesy wewnętrzne, ułatwiają pracę naszym Agentom oraz generują
oszczędności dla firmy. Czytnik pobierający dane z kodów w dowodach
rejestracyjnych to nie tylko narzędzie, które przyniesie wiele korzyści
Klientom i Agentom Generali, ale także spowoduje, że nasza firma
zwiększy swoją konkurencyjność w procesie sprzedażowym. Informatyzacja
tego procesu jest jednym ze strategicznych celów Generali" - mówi Maciej Tymusz, Dyrektor Departamentu Sprzedaży w Generali.