02.10.2009
Generali na podium w rankingu TOP Marka
Na początku października br. branżowy Miesięcznik „PRESS" już po raz
kolejny przygotował prestiżowy dla świata PR i marketingu w Polsce,
coroczny ranking „TOP Marka" 2009. Jest to zestawienie 50 najczęściej
opisywanych w prasie firm (marek), z podziałem na 10 branż,
reprezentujących poszczególne gałęzie gospodarki. W kategorii
„ubezpieczenia" Grupa Generali po raz kolejny uplasowała się w pierwszej
trójce tego prestiżowego zestawienia.
W badaniu Top Marka wzięto pod uwagę liczbę i źródło publikacji
prasowych na temat danej firmy oraz wydźwięk poszczególnych artykułów -
pozytywny, negatywny czy neutralny. W wyniku analizy medialnej za
ostatni rok, powstało zestawienie 10 najczęściej pojawiających się w
polskiej prasie branż, a w nich pięciu najczęściej opisywanych marek. W
wyniku analizy jakościowej i ilościowej dokonano również oceny wizerunku
poszczególnych marek.
W kategorii „ubezpieczenia" Grupa Generali znalazła się na bardzo
wysokim 3. miejscu, uzyskując 51 punktów (na podium za firmami Allianz i
PZU). Generali wyprzedziło pod względem oceny wizerunku w polskich
mediach takich graczy rynkowych jak Aviva Commercial Union oraz ING.
„W trudnym czasie spowolnienia gospodarczego i wielkiej konkurencji -
zwłaszcza na rynku ubezpieczeń w Polsce - szczególnego znaczenia
nabiera pozytywna, rynkowa ocena wartości i jakości marki, jaką
prezentuje ranking TOP Marka. Staramy się prowadzić w Generali otwartą i
proaktywną politykę informacyjną, stawiając na bliskość w relacjach z
mediami. Cieszy nas, że takie nastawienie ma również swe efekty mierzone
liczbą publikacji prasowych nt. Generali i ich pozytywnym wydźwiękiem,
dzięki czemu mieliśmy szansę uplasować się na bardzo wysokim, 3. miejscu
tego prestiżowego zestawienia. Udało nam się w ten sposób wyprzedzić
wielu konkurentów rynkowych, nie rzadko mogących pochwalić się wyższym
udziałem w rynku, co dowodzi faktu, że na ocenę wizerunku marki nie ma
wpływu wyłącznie liczba pozyskanych klientów , a raczej jakość
świadczonego serwisu wszystkim interesariuszom firmy, w tym również w
dziedzinie relacji z mediami. Tak wysoka lokata w rankingu najlepiej i
najczęściej opisywanych marek ubezpieczeniowych to dowód na to, ze nasze
starania odnoszą pozytywny skutek, mamy szansę docierać do naszych
interesariuszy w Polsce z pozytywnym przekazem, co jeszcze bardziej
mobilizuje nas do pracy i stałej bliskości w codziennej współpracy z
mediami" - podkreśla Paweł Wróbel, Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu Grupy Generali w Polsce.