Obecnie Punkty Partnerskie Generali (PPG) działają na terenie 7
województw, a w kolejnym etapie wdrażania, projekt obejmie pozostałe 9. Z
usług PPG będą mogli korzystać zarówno obecni, jak i potencjalni
klienci Generali. Wszystkie punkty są w charakterystyczny sposób
oznaczone logo Generali zarówno w środku, jak i na zewnątrz, co
zdecydowanie ułatwi identyfikację sieci serwisowej.
- „Punkty Partnerskie Generali to kolejne innowacyjne rozwiązanie, jakie
Generali wprowadziło w ostatnim czasie w procesie likwidacji szkód
komunikacyjnych. Uatrakcyjniając naszą ofertę produktową, chcemy dotrzeć
do jak największej grupy posiadaczy pojazdów mechanicznych. Nie
praktykujemy agresywnych kampanii marketingowych, nastawiając się w
zamian na stałe inwestycje w poprawę jakości serwisu, co przekłada się
na bardzo wysoką dynamikę sprzedaży naszych produktów AC i OC. W 2008 r.
na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych zanotowaliśmy ponad 70% wzrost
sprzedaży, podczas gdy rynek rozwijał się w tym czasie w tempie zaledwie
13%" - mówi Andrzej Jarczyk, Prezes Zarządu Grupy Generali w Polsce.
PPG - nowa inicjatywa związana z uproszczeniem likwidacji szkód komunikacyjnych
Na jesieni 2008 r. Grupa Generali rozpoczęła prace nad nowym projektem w
zakresie likwidacji szkód komunikacyjnych, którego celem było powołanie
sieci serwisowej, tzw. Punktów Partnerskich Generali (PPG). Założeniem
firmy było nie tylko rozszerzenie współpracy z zakładami,
specjalizującymi się w usługach blacharsko-lakierniczych, ale przede
wszystkim powołanie sieci placówek uprawnionych do wykonania wstępnego
procesu czynności likwidacyjnych. Punkty Partnerskie Generali
odpowiedzialne będą m.in. za:
-
przyjęcie zgłoszenia szkody,
-
gromadzenie niezbędnych dokumentów,
-
wykonanie oceny technicznej i zdjęć pojazdu oraz przesłania kompletu dokumentów do Generali,
-
kalkulację kosztów naprawy,
-
wykonanie kompleksowej naprawy pojazdu,
-
udostępnienie samochodu zastępczego.
Obecnie PPG działają już na terenie 7 województw, a do końca czerwca br.
Generali planuje rozszerzenie działalności na pozostałe 9. Liczba
punków serwisowych w danym województwie będzie uzależniona od ilości
zgłaszanych szkód w poszczególnych regionach.
Docelowo - w ciągu 2-3 lat - sieć Punktów Partnerskich Generali liczyć
może pomiędzy 50 a 100 placówek. Jednak do połowy 2009 r. działać już
będzie 40-50 nowych Punktów Partnerskich firmy.
PPG - nowe korzyści dla klientów Generali
Dla Grupy Generali stałe zwiększanie jakości świadczonego klientom
serwisu likwidacji szkód jest kluczowym elementem strategii obranej na
najbliższe lata. W ostatnim czasie firma zapewniła swoim klientom m.in.
wygodną formę wypłaty świadczeń za szkody komunikacyjne w postaci tzw.
przedpłaconej karty płatniczej. Klient już w trakcie spotkania z
rzeczoznawcą otrzymuje kartę płatniczą, na którą w ciągu 48 godzin
otrzymuje zwrot pieniędzy za najczęstsze, drobne „stłuczki", których
naprawa nie przekracza kwoty 4 tys. zł.
Obecnie Generali wprowadza kolejne usprawnienia w procesie likwidacji
szkód komunikacyjnych, chcąc zagęścić sieć placówek obsługujących
klientów firmy. W tym znaczeniu PPG należy traktować nie tylko jako
zakłady blacharsko-lakiernicze działające na zasadach standardowej
współpracy z Generali, tylko jako placówki pełniące funkcję filii
likwidacyjnej Generali o rozszerzonym profilu. Większa dostępność sieci
serwisowych to przede wszystkim udogodnienia i dodatkowe korzyści dla
osób posiadających polisę komunikacyjną w Generali. Celem firmy jest
uproszczenie procedur i ograniczenie formalności w procesie
likwidacyjnym, oraz zapewnienie kontaktu z towarzystwem w możliwie
najbliższym punkcie dla miejsca zamieszkania poszkodowanego. Zaletą nowo
otwieranych PPG jest możliwość zgłoszenia szkody i naprawy pojazdu w
jednym miejscu. Na życzenie właściciela auta PPG może bezgotówkowo
rozliczyć szkodę rzeczową z AC i OC. Istnieje także możliwość
bezpłatnego otrzymania samochodu zastępczego na czas naprawy.
Wszystkie Punkty Partnerskie są opatrzone znakiem graficznym i logo
Generali, co ułatwi identyfikację placówki oraz wzmocni świadomość marki
Generali.
- „Sieć Punktów Partnerskich Generali uruchamiamy z myślą o naszych
klientach, którzy są przyzwyczajeni do bardzo wysokiego standardu
obsługi, cenią czas i innowacyjne rozwiązania. Zależy nam na zaufaniu i
poczuciu bezpieczeństwa naszych klientów, szczególnie w sytuacji
wystąpienia szkody. Wówczas maksymalnie prosty i kompleksowy system
likwidacji szkody powinien zrekompensować niedogodności związane z
zajściem przykrego zdarzenia losowego" - mówi Michał Makarczyk, dyrektor Departamentu Likwidacji Szkód w Grupie Generali.