Grupowe Ubezpieczenie na Życie dla małych i średnich firm to połączenie
trzech bloków: po pierwsze umowy podstawowej, po drugie dowolnych 28
umów dodatkowych oraz po trzecie indywidualnej części inwestycyjnej.
Nowy produkt Generali charakteryzuje się szerszym niż dotychczas
zakresem ubezpieczenia oraz możliwością jego rozbudowy o umowy
dodatkowe. Umowa ubezpieczenia jest zawierana na rok z możliwością
przedłużenia jej o kolejne 12 miesięcy.
Od marca br. firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstwa (MSP),
zatrudniające od 3 do 20 osób mogą objąć swoich pracowników grupowym
ubezpieczeniem na życie w Generali. W ramach nowego ubezpieczenia
pracodawca może zawrzeć na rzecz swoich pracowników oraz ich
współmałżonków ubezpieczenie na wypadek śmierci (w ramach umowy
podstawowej). Ponadto, wybierając spośród 28 opcji dodatkowych, może on
stworzyć dopasowaną do indywidualnych potrzeb danej firmy ofertę z
odpowiednim zakresem ochrony.
Każda umowa pomiędzy Generali a ubezpieczającym (pracodawcą) jest
zawierana na okres 1 roku z możliwością przedłużenia jej o kolejne 12
miesięcy. Do ubezpieczenia mogą zostać zgłoszone osoby w wieku 15-65
lat. W rozwiązaniu oferowanym przez Generali polegającym na podziale
składki pomiędzy dwóch płatników - pracodawcę i pracownika, firmy mogą
odnaleźć skuteczne narzędzie motywacyjne dla swoich pracowników.
Korzyści w ramach Umów Dodatkowych
Każda osoba ubezpieczona w ramach umowy podstawowej ma możliwość
indywidualnego inwestowania środków (pracodawcy lub własnych) w
następujące ubezpieczeniowe fundusze kapitałowe (UFK):
Warunki progowe dla regularnej składki inwestycyjnej to minimum 30 zł
miesięcznie, zaś dla doraźnej, wpłacanej w dowolnym czasie, to minimum
100 zł. Umowa dotycząca inwestycji w UFK może być zawarta w każdym
czasie trwania roku polisowego. Pozostałe 28 umów dodatkowych, Generali
oferuje w ramach niezależnie skomponowanych 11 pakietów. Pakiety te
pozwalają poszerzyć zakres ochrony o następujące ryzyka:
-
śmierć Ubezpieczonego wskutek NW (przy pracy, w środku lokomocji, wskutek zawału serca lub udaru mózgu)
-
niezdolność do pracy zarobkowej wskutek NW,
-
trwały uszczerbek na zdrowiu (wskutek NW, zawału serca lub udaru mózgu),
-
trwały uszczerbek na zdrowiu dziecka wskutek NW,
-
poważna choroba Ubezpieczonego lub jego dziecka,
-
operacje chirurgiczne,
-
pobyt w szpitalu,
-
śmierć dziecka, współmałżonka, rodziców, teściów
-
urodzenie i osierocenie dziecka,
-
pomoc medyczna w kraju,
-
rehabilitacja medyczna,
-
druga opinia medyczna,
Ubezpieczający i osoby ubezpieczone mają do swojej dyspozycji Centrum
Obsługi Klienta - telefoniczne centrum zgłoszeniowe czynne przez całą
dobę, 365 dni w roku - z którym mogą się kontaktować w każdej sytuacji
wymagającej jakiegokolwiek wsparcia - począwszy od udzielenia ogólnej
informacji, po przyjęcie zgłoszenia, weryfikację prawa do ochrony
ubezpieczeniowej oraz realizacji świadczenia z tytułu umowy dodatkowej.
Centrum Obsługi Klienta współpracuje z firmą Best Doctors Inc. -
placówką z siedzibą w Stanach Zjednoczonych, która dysponuje zapleczem
wybitnych specjalistów medycznych, o różnych specjalnościach -
rekomendującą pomoc lekarzy konsultantów przy sporządzeniu drugiej
opinii medycznej. Dla osób, które wykupią taką opcję ubezpieczenia,
Generali przy współudziale Best Doctors Inc. zapewnia otrzymanie drugiej
opinii zawierającej potwierdzenie bądź nową diagnozę medyczną,
efektywny sposób leczenia i rokowania dla pacjenta. Opinia jest wydawana
przez lekarza konsultanta pracującego poza terytorium RP, uznanego za
wybitnego specjalistę w środowisku lekarskim w danej dziedzinie
medycyny.
Udogodnienia związane z posiadaniem i zawarciem umowy ubezpieczenia
Ważnym udogodnieniem dla osób ubezpieczonych, wprowadzonym przez
Generali w ramach nowego produktu dla MSP, są ujednolicone zasady
przystępowania do umowy ubezpieczenia. Dotychczas, przed przystąpieniem
do ubezpieczenia Generali wymagało złożenia kwestionariusza medycznego.
Obecnie, w przypadku podpisania przez osobę ubezpieczoną oświadczenia o
stanie zdrowia, złożenie kwestionariusza medycznego nie jest konieczne.
Takie rozwiązanie nie tylko ułatwia przystąpienie do ubezpieczenia, ale
przede wszystkim znacznie upraszcza procedurę i ogranicza formalności.
- „Cieszymy się, że możemy zaoferować naszym Klientom nowy produkt,
który nie tylko wyróżnia się dogodną formą zawarcia umowy, ale przede
wszystkim daje szerokie możliwości kształtowania w indywidualny sposób
zakresu ochrony. Chcemy zapewnić naszym Klientom możliwość korzystania z
nowych rozwiązań produktowych i zachęcamy ich do korzystania z
dodatkowych opcji, jakie są dostępne w ramach wprowadzonej oferty"- mówi Aneta Gajek-Wiśniewska, dyrektor Departamentu Rozwoju Produktów Ubezpieczeń Grupowych w Grupie Generali.