Od czwartku 18 września br., przez kolejny tydzień, w kinach w całej
Polsce wyświetlany będzie spot „Nie wstępuj w związek, na który nie
jesteś gotowy”. Przypomina on kierowcom, by prowadząc cudze auto
upewniali się, czy jego właściciel posiada obowiązkowe ubezpieczenie OC.
Film emitowany będzie we wszystkich kinach Cinema City i Helios przez
najbliższy tydzień, w ramach bloków reklamowych.
Z badań opinii publicznej wynika, że aż osiemdziesiąt procent
polskich kierowców nie zdaje sobie sprawy, że siadając za kierownicą
cudzego auta powinni upewnić się czy jego właściciel ma polisę OC*. Nie
wiedzą, że kierowanie nieubezpieczonym pojazdem naraża ich na bardzo
poważne konsekwencje finansowe. A Polacy coraz częściej korzystają z
auta, motocykla, ciągnika, motoroweru, quada etc. - innego niż własny. W
ubiegłym roku co czwarty wypadek drogowy spowodowany został przez
kierowcę, który nie był właścicielem pojazdu – wynika z danych z
ogólnopolskiej bazy polis i szkód prowadzonej przez UFG.
Tymczasem zaledwie co piąty polski kierowca wie, że gdy spowoduje
wypadek prowadząc pojazd bez OC - to z własnej kieszeni musi zwracać
odszkodowanie za jego skutki - do spółki z posiadaczem pojazdu, który
nie wykupił ubezpieczenia. Ofiary takiego wypadku otrzymują
odszkodowanie od UFG. Jednak po wypłacie świadczenia, Fundusz występuje o
zwrot wypłaconej sumy (tzw. regres) - zarówno do kierującego jak i
właściciela nieubezpieczonego pojazdu.
- “Cieszymy się, że możemy być partnerem inicjatywy, której celem
jest zwiększanie świadomości ubezpieczeniowej Polaków. Skala projektu i
liczba towarzystw, które przystąpiły do akcji potwierdzają wagę
zagadnienia i potrzebę uświadamiania kierowców o skutkach prowadzenia
pojazdu bez obowiązkowego ubezpieczenia OC.” – powiedział Mariusz Kozłowski, wiceprezes Grupy Generali Polska.
Inicjatorem wspólnej kampanii polskiego rynku ubezpieczeniowego jest
Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny. Partnerami kampanii są: Axa Direct,
Benefia, BRE Ubezpieczenia, Compensa, Ergo Hestia, Generali, Gothaer,
Liberty Direct, Link4, PZU, TUW „TUW”, Uniqa oraz Polska Izba
Ubezpieczeń i Komisja Nadzoru Finansowego.
– "Celem wspólnej kampanii jest rozszerzenie kręgu osób
zainteresowanych tym czy dany pojazd ma OC i uświadomienie kierowcom, że
nie jest to tylko sprawa jego właściciela. Szczególnie, że
coraz częściej siadamy za kierownicą cudzego samochodu. Dla mnie istotne
jest również to, że po raz pierwszy w historii polskich ubezpieczeń
udało się nam zjednoczyć siły ubezpieczycieli wobec tak istotnej sprawy,
która nie powinna być obojętna dla ponad 20 milionów polskich
kierowców." - powiedziała Elżbieta Wanat-Połeć, prezes Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego
_________________________
* badanie przeprowadzone zostało – na zlecenie UFG, przez GfK Polonia
- między 5 a 9 czerwca 2014 roku na ogólnopolskiej, reprezentatywnej
próbie 1000 osób w wieku powyżej 15 lat.