W styczniu Generali wprowadza nowe rozwiązanie w procesie rozpatrywania
roszczeń z tytułu Grupowych Ubezpieczeń na Życie. Od nowego roku wypłaty
świadczeń będą mogły być dokonywane z wykorzystaniem tzw.
przedpłaconych kart płatniczych. Od teraz klienci Generali w określonych
przypadkach (dotyczy 5 klauzul) mogą otrzymać wypłatę świadczenia do
kwoty 4.000 zł w postaci karty, zasilanej w ciągu 48 godz. od momentu
zgłoszenia roszczenia. Dodatkowo Generali upraszcza również formularze
stosowane w obsłudze roszczeń oraz wprowadza możliwość ich rozpatrywania
na podstawie skanów dokumentacji, które to rozwiązania jeszcze bardziej
skrócą czas oczekiwania na wypłatę świadczenia.
Od stycznia klienci Generali, którzy zawierają nowe umowy grupowego
ubezpieczenia na życie lub przedłużają dotychczasową polisę na kolejny
rok, będą mogli skorzystać z nowego - w tym segmencie ubezpieczeń -
rozwiązania w zakresie rozpatrywania roszczeń, jakim jest karta
płatnicza Generali. W przypadku 5 klauzul Ubezpieczyciel będzie wypłacał
w ten uproszczony sposób świadczenia, których kwota nie przekracza 4
000 zł.
Dodatkowo Generali wprowadziło udogodnienia, dzięki którym Ubezpieczony:
-
może uzyskać świadczenie z grupowych ubezpieczeń na życie w oparciu o
decyzję, wydaną na podstawie zeskanowanej dokumentacji, co ma decydujący
wpływ na przyspieszenie procedury
-
może korzystać z nowych formularzy zgłaszania roszczeń, których zapisy
zostały znacznie uproszczone oraz były tworzone przy współudziale
klientów.
Zgłoszenia roszczenia możne dokonać Administrator Grupy drogą
elektroniczną przesyłając je na adres mailowy szkody@generali.pl
Po przyjęciu zgłoszenia roszczenia, kwalifikującego się do uproszczonej
formy likwidacji szkody, Ubezpieczony otrzymuje kartę płatniczą
Generali, kopertę z numerem PIN oraz ulotkę informacyjną z opisem formy
aktywacji karty, która zostanie zasilona najpóźniej w ciągu 48 godzin od
momentu wpływu wniosku o wypłatę.
- "Stosowanie uproszczonej procedury likwidacyjnej w grupowych
ubezpieczeniach na życie opiera się podobnych zasadach, jakie Generali
wprowadziło w ubezpieczeniach komunikacyjnych. Doświadczenie w tym
zakresie pokazuje, że taka forma wypłaty odszkodowania jest przez
klientów najbardziej doceniana i cieszy się wśród nich dużą
popularnością. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami dążymy do
wprowadzenia podobnych rozwiązań przy obsłudze innych produktów
ubezpieczeniowych. Zależy nam na uatrakcyjnieniu zarówno oferty
produktowej, jak i zminimalizowaniu formalności przy zgłaszaniu
roszczeń, wynikających z zajścia zdarzenia ubezpieczeniowego. Staramy
się przy tym, by wdrażanie innowacyjnych rozwiązań było poprzedzone
licznymi analizami, testami oraz programami pilotażowymi, w celu
optymalizacji procesu wypłaty odszkodowań i świadczeń" – mówi Michał Makarczyk, dyrektor Departamentu Likwidacji Szkód w Grupie Generali.