DOM I MIESZKANIE Poniżej znajdziesz opcje obsługi następujących produktów:Dom / Mieszkanie / Dom w budowie / OC w życiu prywatnym / NNW indywidualne / Rolne Zgłoszenie szkody Zgłoszenia szkody można dokonać przez odpowiedni formularz on-line. Podczas uzupełniania formularza przydatne będą poniższe dokumenty: polisa dowód osobisty akt własności nieruchomości dokumenty od służb porządkowych, (policja, straż pożarna, karetka pogotowia) jeśli były na miejscu zdarzenia. Formularze zgłoszenia szkód on-line Najczęściej zadawane pytania Ubezpieczenie domu/mieszkania 1. Sprzedaż domu/mieszkania ubezpieczonego w Generali W przypadku sprzedaży domu lub mieszkania należy przesłać do Generali kopię lub skan aktu notarialnego. dane zbywcy datę zmiany własności adres miejsca ubezpieczenia Pozostałe dane nie wymagają ujawniania. Dokument można przesłać: w formie skanu lub cyfrowego zdjęcia dokumentu na adres e-mail: centrumklienta@generali.pl pocztą na adres: Generali TU S.A. Postępu 15b, Warszawa 02-676. W przypadku wysyłki dokutemu pocztą liczy się data stempla pocztowego. złożyć u Agenta Generali. Jeśli w związku ze sprzedażą nieruchomości uległ zmianie adres do korespondencji należy do w/w dokumentów dołączyć wniosek o aktualizację danych. 2. Zwrot składki z ubezpieczenia domu lub mieszkania przelewem bankowym W przypadku rozwiązania umowy przed upływem okresu na jaki została zawarta Generali zwraca składkę za okres niewykorzystanej ochrony ubezpieczeniowej. W celu zwrotu środków przelewem bankowym należy przesłać wniosek o zwrot składki. imię i nazwisko/nazwę firmy numer Pesel/Regon numer polisy numer konta bankowego własnoręczny podpis Wniosek można przesłać: w formie skanu lub cyfrowego zdjęcia dokumentu na adres e-mail: centrumklienta@generali.pl pocztą na adres: Generali TU S.A. Postępu 15b, Warszawa 02-676, złożyć u Agenta Generali. W przypadku braku wniosku o zwrot składki przelewem Generali dokonuje zwrotu przekazem pocztowym. 3. Ustanowienie cesji na polisie ubezpieczenia domu lub mieszkania w związku z zaciągniętym kredytem hipotecznym W przypadku chęci ustanowienia cesji na polisie ubezpieczenia domu lub mieszkania należy: zgłosić potrzebę ustanowienia cesji podczas zawarcia umowy w dowolnym momencie trwania umowy przesłać do Generali umowę cesji w 3 egzemplarzach. Dokumenty należy pobrać z banku w którym zaciągnięty jest kredyt hipoteczny. Umowa cesji powinna zawierać podpis Ubezpieczającego oraz Cesjonariusza (pracownika banku) Wniosek można przesłać: pocztą na adres: Generali TU S.A. Postępu 15b, Warszawa 02-676, złożyć u Agenta Generali. Po wprowadzeniu cesji w polisie dwa egzemplarze umowy zostaną wysłane na adres do korespondencji Ubezpieczającego. 4. Spłata kredytu a cesja na polisie ubezpieczenia domu lub mieszkania. W przypadku spłaty kredytu hipotecznego cesja w umowie wygasa co oznacza, że jedynym uprawnionym do otrzymania odszkodowania w przypadku szkody jest właściciel nieruchomości. W związku z powyższym należy wysłać do Generali dokument z banku potwierdzający spłatę kredytu. Dokument można przesłać: w formie skanu lub cyfrowego zdjęcia dokumentu na adres e-mail: centrumklienta@generali.pl pocztą na adres: Generali TU S.A. Postępu 15b, Warszawa 02-676, złożyć u Agenta Generali. Spłata kredytu hipotecznego nie jest podstawą do zamknięcia umowy, polisa nadal pozostaje aktywna. 5. Przeksięgowanie składki w ubezpieczeniu domu lub mieszkania W przypadku wpłaty składki na nieprawidłowy numeru konta, w celu przeksięgowania środków należy przesłać do Generali: potwierdzenie wpłaty składki wniosek o przeksięgowanie ze wskazaniem prawidłowego numeru konta, polisy oraz własnoręcznym podpisem Dokument można przesłać: w formie skanu lub cyfrowego zdjęcia dokumentu na adres e-mail: centrumklienta@generali.pl pocztą na adres: Generali TU S.A. Postępu 15b, Warszawa 02-676, złożyć u Agenta Generali. Spłata kredytu hipotecznego nie jest podstawą do zamknięcia umowy, polisa nadal pozostaje aktywna.